Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Newcamd eller NewCS

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Spidde
    Gäst
    Den säger att du kör telnet på port 1001

  2. #2
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Spidde Visa inlägg
    Den säger att du kör telnet på port 1001
    Trying 127.0.0.1...
    Trying ::1...
    telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

    Får jag som medelande då jag provar....

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Har du kortet i dreamboxen eller i en server?

  4. #4
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ab12cd34 Visa inlägg
    Har du kortet i dreamboxen eller i en server?
    I en server

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Din newcs.xml är för dreambox. Försöker du ansluta till dreamboxens eller serverns ip?
    Om det är till servern så måste du byta ut din newcs.xml mot en som är anpassad för den kortläsare du har.
    Titta på atomizeds avskalade och byt ut det som inte passar dig.
    Kod:
    <newCSconfig>
            <readers name="Phoenix">
                    <device>
                            <name>Phoenix Interface</name>
                            <type>phoenix</type>
                            <mhz>357</mhz>
                            <node>/dev/ttyS0</node>
                            <parity>odd</parity>
                            <reset>normal</reset>
                            <export>Yes</export>
                            <enabled>Yes</enabled>
                            <blocksa>No</blocksa>
                            <blockua>No</blockua>
                            <blockga>No</blockga>
                            <!-- <boxkey>0000000000</boxkey>  -->
                            <!-- <rsa>0000000000</rsa> -->
                            <Seca-PPV>no</Seca-PPV>
                            <crypto-special>No</crypto-special>
                            <PTShandshake>No</PTShandshake>
                            <carddetect>yes</carddetect>
                            <newcamd_port>15000</newcamd_port>
                            <priority>round</priority>
                    </device>
            </readers>
            <cache>
                            <emm>20</emm>
                            <ecm>-1</ecm>
            </cache>
            <httpd>
                    <server>
                            <port>8080</port>
                            <enabled>yes</enabled>
                    </server>
                    <user>
                            <name>newcs</name>
                            <password>newcs</password>
                            <accesslevel>admin</accesslevel>
                    </user>
            </httpd>
            <debug>
                            <password>NewCSpwd</password>
                            <level>verbose</level>
                            <type>init</type>
                            <output>console,tcp</output>
                            <console_options>normal,init</console_options>
                            <tcp_port>1001</tcp_port>
                            <tcp_options>normal,init</tcp_options>
            </debug>
            <newcamdserver>
                            <enabled>Yes</enabled>
                            <name>newcs</name>
                            <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey>
                            <user>
                                    <name>user1</name>
                                    <password>pass1</password>
                                    <spider>No</spider>
                                    <au>on</au>
                            </user>
            </newcamdserver>
    </newCSconfig>
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23640

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss