Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vlc

Vlc

Har läst runt lite på olika forum och har förstått att det ska gå att lägga in VLC spelaren i sin Dreambox så att man kan se filmer(iso) via nätverket. stämmer detta ? Har själv en 600 med gemini image. Någon som vet hur och om det fungerar ?

Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Tackad
    8 gånger
    Inte riktigt, men du kan streama filmer med vlc från din dator till dreamboxen.

okay, då fattade jag fel. finns det någon vänlig själ som vill förklara hur det fungerar ? eller finns det beskrivet någonstans redan ?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

Som så många gångre tidigare:

dreambox.ingmar.dk kolla under E-guider.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

okey , tack men när jag tittade på detta så verkar det vara att Stream bild och ljud FRÅN boxen med VLC. Jag skulle vilja göra tvärtom. eller fattade jag E guiden fel ?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

På danska menyval: 12
    På engelska menyval: 7
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

sorry men jag trodde du menade guider i detta forum och där fanns bara från box till dator. tack för hjälpen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss