eftersom ni snackar relook...
som atomized skriver. om "vi" finns kör den editorn direkt i boxen. i dreambox finns den som standard.
då helt plötsligt är all annan kommunikation med box pc onödig. förutom telnet/ssh som kan köras via telnet direkt eller via progget putty.
för att editera filer direkt via telnet skriv
vi /usr/keys/newcamd.list
ändra, spara, avsluta, starta om. sen är de klart. man slipper skyffla filer mellan datorer som samtidigt kan pajja vid valet av fel editor.
editorn "vi" är väl inte den lättaste editorn att handskas med, men googla "man vi" eller någe så ser man där hur "vi" funkar. skönt är att dm800 images oftast har "nano" editorn. så för den windows-vane användaren är det helt plötsligt skitenkelt att editera configer m.m.. tuxboxcommander pluginet duger väl oxå. men då är att rekomendera Dmm tangentbord eller annat kompatibelt bord.




Svara med citat
