Måste nog säga att jag är mycket negativ till Ipred. Det var ganska uppenbart att det skulle bli så här. Utan loggar är det inte bara fildelare som går fria, men även pedofiler och annat avskum. Det blir ju inte precis lättare för polisen att jaga rätt på dem numera. VPN blir egentligen inte bättre och sånt skulle lagstiftaren ha tänkt på, men gjorde det inte.

Jag kan bara gratulera alla kräk till krämare i film- och skivbranschen som käftat för ett par korvören som förmodligen ändå inte går förlorade. Undrar vem som är bättre att lagföra, en 15-åring och dennes föräldrar som tankar lite musik eller pedofilen som precis våldtagit en 10-åring och postat foton och filmer på detta.... För mig är valet enkelt, men för klåparna på Rosenbad verkar det inte vara så. Jag har fått det personligen bekräftat av... ja, det får bli upp till var och en att gissa det. Mitt förtroende för regeringen har tyvärr fått en rejäl knäck p.g.a. detta.

Fast om jag nu ska välja sätt att komma undan så har jag gjort mitt val, och det är INTE en operatör som inte loggar. Det finns som sagt andra lösningar för att komma förbi hantlangare som Pontén och hans anhang.