Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Problem med Web-x-tv

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fashion Visa inlägg
    MMM de e möjligt men säg istället hur man fixar problemet!
    dit inlägg e för mig helt oanvändbart och hör inte hemma på ett forum!
    OT igen sry: jag tyckte det var riktigt roligt

Medlem fashions avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Det var inte ett svar till dig, det var ämnat för matkoh som påpekade att jag skrev vnc och inte vlc - vilket jag editerade i efterhand och skrev ett inlägg som svar.

Som svar så vet jag inte vad det är det du ska göra, men det verkar ju inte som om m3u filer är associerade med vlc i firefox.

ok...
    men jag kan inte hitta just m3u under fil-associationer...

hmmmmmmmmm..............

Hos mig är m3u associerat rätt men det fungerar inte i denna maskinen ändå.Jag har meckat med denna maskinen och gjort allt jag kommit på men det går inte.Skulle vara kul om någon kom på hur man fixar detta?

har inte fått det att funka varken på win(vista64/32, xp32) eller linux(ubuntu)
    Dock hoppade det igång på direkten utan strul hos en bekant. Fattar inte varför eller hur.
    (Vista32, firefox samt vlc med firfox plugin, 500s/PLI-Jade i båda fallen)

men funkar som sagt om man öppnar vlc
    media->streaming->network->protocol=http,adress=boxip:31344->play

vore kul med en förklaring.

Som sagt i maskinen jag skriver på nu med Suse 11 i tror jag det har med aktiveX att göra.Det fungerar här om jag trycker på VLC knappen, sedan är det bara att titta.Men jag har en äldre dator med Freespire i och när jag testade att streama till den så funkade det första gången.Men i en annan maskin med XP i så får jag starta det med VLC knappen och där hjälper det säkert att ta bort VLC och installera det igen och se till att bocken för aktiveX är i.Men den frågan får man ju inte i Linux så det vet i katten hur man fixar det där?

ubuntu: sudo apt-get install mozilla-plugin-vlc

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss