Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 31112131415 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 146

Ämne: Alla frågor ang. ComHem's Problem här tack!

berg
    Gäst
    Hej! Jag har just fått tillbaka en digitalbox med guldkort. När jag skulle sätta igång grejerna och trycka in en kod hände något märkligt. Jag kunde bara trycka in 3 stycken 4sifferskombinationer, sen kom det upp en ruta där det stod att menyn var stängd och att jag skulle försöka igen om 24 timmar.
    Finns det nåt sätt att kringgå det här problemet?

xlarge
    Gäst

jodu

Mitt gk kort är kalasknas... :/
    det är geo32 baserat på mina egna mk's.. som jag fortfarande betalar för.

Hola!
    Har tittat runt bland inläggen men de är oftast inte för en lekman att förstå. Under guider, vilken skall man änvända för att skapa ett remote-kort?
    När folk säger "kör med Geo34 med PPUA + Serial med morphex" vad menar de då? Vilken guide hänvisar de till?
    Sedan undrar jag vad som ligger till grund för de problem man upplever med CH. Vad orsakar problemen? Sänder de ut störningar på nätet för AU kort eller hur funkar det?

Tjocken
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Spock
    @Tjocken,

1) Kör med Slipstream, den låter sig inte luras av CH's fakeuppdateringar om den är rätt konfigurerad.

2) Du skall inte välja SA+00! Custwp=00 kan vara den address som får den felaktiga uppdateringen. Använd hela PPUA't 4 bytes.

3) Välj inte random serial då kan du aldrig få en UA uppdatering som CH på senare tid testat en del med och sannolik kommer att switcha till tids nog.

Om just ditt PPUA ändå inte får en uppdatering tex pga att du är eliminerad från databasen måste du testa dig fram med att ändra custwp i PPUAt, men ändra bara custwp't inte de första tre byten!!! Jag skulle gissa att det inte kommer ta dig så värst lång tid att hitta en PPUA som får uppdateringar. Är du eliminerad kan du dock aldrig få det att fungera med UA uppdateringar med just dina mkeys. (ett senare problem dock)

/Spock

PS. PPUA = SA + CustWp tex: 12 34 56 78 (78 är CustWp)
    1. Jag väntar på mina Funcard (det funkar väl inte på GK)

2.hmm nu börja det bli överkurs för mej :-) Custwp? PPUA't 4 bytes??

3.Okej det fattar jag.

Jag glömde säga att prenumererar inte på några kanaler på orginalkortet, men kan se 1,2'an digitalt men det kanske alla kan?

Det där med att editera PPUA= å det där vill jag nog ha en enklare förklaring på.
    Ska man editera det i multinixeditor34 ?

Ja justa ja! Den providern jag har nu (kompisens kort) det abbet är uppsagt å kort med box är tillbaks till CH sen 2 månader.

Vad jag har kunnat lista ut genom att läsa denna tråd från BÖRJAN är att CH sänder ut fejkade koder så att ditt AU Guldkort blir total förvirrat, ikväll har det varit total kaos med mitt AU kort.
    Bravo CH! Nu har ni lyckats med något halvsmart!
    Men för de som gör sina kort själv så går detta att kringgå. Jag förutsätter att du vet, eller söker upp en komplett guide till hur du gör AU kort. Ladda sedan ner de nödvändiga program som nämns i texten, viktigt att du får tag på den senaste versionen av Morphex. När du sedan använder morphex för att göra dina slipstream filer till ditt FUNCARD klicka då i rätt inställningar i Morphex.
    Här är en länk till hur du gör ett AU kort, observera att det lättaste är att endast använda "Elvis" för att ställa brännaren i Phoenix läge (avläsningsläge) Och sedan använda MKextract för att läsa ut MK och sedan göra det sista med senaste versionen av Morphex.
    http://www.freetv.host.sk/aucomhem.htm
    Fri tv till folket!

Tjocken
    Gäst
    Vad jag har kunnat lista ut genom att läsa denna tråd från BÖRJAN är att CH sänder ut fejkade koder så att ditt AU Guldkort blir total förvirrat, ikväll har det varit total kaos med mitt AU kort.
    Grattis
    Men för de som gör sina kort själv så går detta att kringgå. Jag förutsätter att du vet, eller söker upp en komplett guide till hur du gör AU kort.
    Jag vet hur och har alla prog, men varför funkar inte just mitt kort?
    Jag har gjort likadant med andra GK och dom funkar.

Ok tjockis, det var iofs till "Jehennum" som mitt svar var riktat till. Borde ha varit mer tydlig med det. Hoppas att du inte blev allt för kränkt och jag applåderar dina stora kunskaper i FreeTv världen.
    Fri tv till folket!

Tjocken
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Vissen_Blomma
    Ok tjockis, det var iofs till "Jehennum" som mitt svar var riktat till. Borde ha varit mer tydlig med det. Hoppas att du inte blev allt för kränkt och jag applåderar dina stora kunskaper i FreeTv världen.
    :wink:
    Jag är inte tjock bara tung..
    och jag tror inte du behöver vatten

Nu har vi kommit ifrån ämnet
    Ledsen

patrik75
    Gäst

Gör såhär för att koda om din box:

Citat Ursprungligen postat av berg
    Hej! Jag har just fått tillbaka en digitalbox med guldkort. När jag skulle sätta igång grejerna och trycka in en kod hände något märkligt. Jag kunde bara trycka in 3 stycken 4sifferskombinationer, sen kom det upp en ruta där det stod att menyn var stängd och att jag skulle försöka igen om 24 timmar.
    Finns det nåt sätt att kringgå det här problemet?

1. Gå in på Menyn -> Information om programkortet -> Byte av hemlig kortkod
    (Kräver att det var 24h sen ni var där)

2. Skriv den första koden, och bekräfta den...

3. När ni skrivit in bekräftelse-koden och ska trycka på "OK", så var beredd med
    "RETURN" (R)

4. Tryck "OK" och tryck på "RETURN" (R)
    när "Bekräftelse Godkänd" kommer upp.

5. Sen är det bara att fortsätta med samma procedur för de resterande koderna.

Såhär ligger det till:
    Fakenyckel uppladdningen drabbar vissa kortserier.
    Enda lösningen med GK är att göra ett remotekort(ta bort 00 och 07 ur
    textprovidern.)Ett ex. hur man kan göra.
    Det har inget med abonemang att göra.I mitt fall har tydligen åldern på
    org.kortens providrar.Har tillgång till fya st.De två yngsta fungerar och
    de två älsta fungerar inte. 8)

Liknande ämnen

1. Tack alla
    Av Jouko i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 07:13
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-20, 10:03
  3. [LÖST] Problem hjälp tack!
    Av Prinsen i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 16:10
  4. Svar: 103
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 16:29
  5. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss