Sidan 147 av 148 FörstaFörsta ... 4797137145146147148 SistaSista
Resultat 1 461 till 1 470 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Tackad
    5 gånger
    Jag har varit i kontakt med en fabrik i Kina.

Dom påstår att två komponenter är fel på de tuners som inte funkar och kommer skicka en ritning och komponent som skall bytas.

och det verkar inte vara likt den lösningen jag har sett på forumet

Ännu så länge har jag sett tre olika layouter på tunerkretskorten

Ska bli kul att testa och se resultatet , har en REVJ jag tänkte testa detta på.

Fick hem nya boxar och där sitter REVK tuner i dessa och dom är från HK , ialla fall skickades dom där ifrån.

Men jag är övertygad om att alla boxar tillverkas i Shenzhen city, Kina

mvh

Jag undrar lite angående boxar ifrån Kina.Har beställt två boxar därifrån och alltid fastnat i tullen.Nu undrar jag om hur det fungerar om du låt oss säga skickar tillbaka en för garantiåtgärd.När du sen får tillbaka boxen måste du då betala tullavgifter en gång till eller räcker det med en gång. Nu kanske ni förstår vart jag vill komma.

Medlem majstors avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Tackad
    4 gånger
    Lünen, 12. November 2009. Dream Multimedia, den ledande leverantören av Linuxbased avkodare, är glad att rapportera ytterligare framgångar i sina insatser mot importörer och försäljare av så kallade klonade, eller piratkopierade Dreamboxes. Dessa kloner är utseendet liknar den ursprungliga lådor, men ger inte den stabila prestanda Dreamboxes är kända för.

Under de senaste veckorna har Dream lyckats med flera uppdämt sändningar, vilket resulterade i förstörelsen av ett stort antal kloner. De åtgärder som Dream är inte begränsade till Tyskland. Importörer och försäljare av Dreambox kloner har också upptäckts i Portugal, Spanien och Polen. Å ena sidan är Dream samarbetar med lokala myndigheter, och å andra sidan stöds av ett stort antal handelspartner, som också har ett intresse av att stoppa handeln med kloner. Sådant partnerskap på global nivå finns med online-auktion plattformen Ebay. Andra stödjande partners finns online-marknaden Ricardo i Schweiz och Allegro i Polen.

Dreambox kunder kan nu kontrollera äktheten av sin set-top box, med hjälp av nya kontrollsystem. En verifieringskod genereras med hjälp av en plug-in som är tillgänglig för DM8000 HD PVR DVD, den DM800 HD PVR, den DM600 PVR och DM7025 + modeller. Denna kod skall därefter registreras på Dream hemsida (verifieringstestet | dream-multimedia-tv.de). Det är så enkelt att kontrollera äktheten på din Dreambox.

Dream talesman Alpaslan Karasu: "Tillsammans med våra partners, såsom Ebay, till exempel, har vi lyckats visa upp ett stort antal importörer och försäljare av Dreambox kloner. Dessa leverantörer står inför nu dryga böter. Den nya äktheten ger våra kunder absolut säkerhet att de har köpt ett original kvalitet produkt backas upp av vårt företag, och inte en klon. "

Citat Ursprungligen postat av khasim Visa inlägg
    Jag undrar lite angående boxar ifrån Kina.Har beställt två boxar därifrån och alltid fastnat i tullen.Nu undrar jag om hur det fungerar om du låt oss säga skickar tillbaka en för garantiåtgärd.När du sen får tillbaka boxen måste du då betala tullavgifter en gång till eller räcker det med en gång. Nu kanske ni förstår vart jag vill komma.

Du kanske kan använda dig av kvittot som du fick när du betalade tull för dina varor förra gången.

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    9 gånger
    Vad tyst det blev i denna tråden helt plötsligt, var det endast försäljare av cloner som var aktiva här nyss?

Min kinesiska kopia av dreambox är super.
    Vill inte kalla den clon då den har lite bättre saker i sig och ser helt annorlunda ut.

Har nu beställt en Clon (DM500Si) från crown-sat.com och den kallar jag Clon då den ser likadan ut som den riktiga.

Har nu bara en sak till att handla... en DM500T men först vill jag ju veta om crown-sat.com har fungerande grejjer så därför beställde jag DM500Si därifrån.
    Jag hoppas nu att crown-sat är lika bra och snabba som DVBmonkey.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av forhike Visa inlägg
    Vad tyst det blev i denna tråden helt plötsligt, var det endast försäljare av cloner som var aktiva här nyss?
    Önska att jag hade något viktigt att säga, men mitt paket från mydalle har inte rört på sig sen i tisdags, ligger i london!! och det andra paket har enligt trackingen skickats till Canada!!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av penta77 Visa inlägg
    Jag har varit i kontakt med en fabrik i Kina.

Dom påstår att två komponenter är fel på de tuners som inte funkar och kommer skicka en ritning och komponent som skall bytas.

och det verkar inte vara likt den lösningen jag har sett på forumet

Ännu så länge har jag sett tre olika layouter på tunerkretskorten

Ska bli kul att testa och se resultatet , har en REVJ jag tänkte testa detta på.

Fick hem nya boxar och där sitter REVK tuner i dessa och dom är från HK , ialla fall skickades dom där ifrån.

Men jag är övertygad om att alla boxar tillverkas i Shenzhen city, Kina

mvh
    Kolla posten i detta forum , det är vad jag fick från fabriken i Kina

http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/.../2386#Post2386

mvh

Hej.

min ven købte en dreambox på mydalle.com og valgte UPS som forsendelse.

Han kan ikke tracke det?

Gick in på dreamsatshop och fick syn på detta meddelande.Undrar vad som är på gång när det gäller DM 800
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss