Funkar utan problem, känns tom. kanske bättre än tidigare. Men jag vet inte exakt hur äkta det här är. Verkar dock som den åtminstone innehåller nya drivrutiner, men om bootloadern stämmer vet jag inte riktigt. Den visar dock #75 då man bootar och drivers från 20101014. Men det kan vara fake också, bara kinserna som försöker luras att man har nyare än man har.
OK, då får jag prova och installera det ockå.
Huvudsaken är att det funkar bra.
Jag köpte en box från Kina, den kom med senaste Gemini, men fjärrkontrollen strular och den hackar på vissa kanaler (dock ej HD). Fläkten snurrar så fort jag tittar på nån HD-kanal eller viaspratt kanal.
Det är lite konstigt att fläkten inte går igång när jag tittar på Conax kanaler!
Kör med MgCamd 1.31, och med DM600 har jag inga problem alls.
Undra om inte det finns en ny clone version som har fläktstyrning. Minns inte vem som skrev nått om det, kanske var Forhike. Min fläkt går då hela tiden och den stängde jag av direkt för långt ifrån tyst. Men även om boxen går varmt på HD-kanalerna har jag då inga problem med låsningar. Har även provat spela in ca 1h från HD och då gick den ännu varmare, dock utan problem. Kylflänsen borde räcka, de första DM800 hade väl inte ens kylfläns?
någon som hart köpt från
mydalle.com
hur långt tid tar det att få hem boxen?
Köpte en reserv-fjärr för att testa Dalle. Efter 8 dagar så befinner den sig i England. Fraktsättet är EU-delivery express. Tycker att det tar lite lång tid dock. Kanske för att det är sånt litet paket.
Köpte en DB från Crown-sat, då tog det 7 arbetsdagar och jag fick den ända hem till dörren. Fraktsättet var EMS, som tydligen var lite snabbare. Nackdelen var att jag inte fick något trackingnummer.
Tror nog att det kan variera lite beroende på lagerstatus samt fraktsätt. Men man får nog räkna med att det kan ta 14 dagar.
End of Line:
jodå Crown-sat ger oxå trackingno. men man måste fråga om det
min skickades 21okt från HK och jag väntar fortfarande
den har iaf sorterats i england
valde oxå EU frakt om man har riktigt tur så ser det ut som om paketet kommer från england o inte från HongKong efter som dom sorterar om den där och trackingno. slutar på GB
då slipper man tull+moms
har haft otur med crown-sat
fick nästan betala tull+moms varje gång
ca.100:- för varje box
Mailade Crown-Sat efter 18 dagar från beställning.
Fick ett svar på 10 minuter innehållande kollinummer. Såg då att postningen hade gjorts först 12 dagar! efter beställning. (dålig hantering)
Hade min box två dagar senare. Ca 8 dagar (frakttid) från Hongkong alltså...
En 500s som gått felfritt nu i 2 månader.
:rockon:
nått att tänka på för cloon ägare av ex dm800 boxar
echo " !!!!!! LAST WARNING !!!!!!"
echo ================================================== ==============
echo "People using hacked Barry Allen Versions on Cloneboxes which"
echo "don't have the latest original bootloader for booting"
echo "current images should start thinking if the Loadercheck"
echo "maybe is also included in the Bootmanager or the"
echo "nfidump binary for extracting nfi files - just waiting"
echo "until his Spanish is perfect ?"
echo ================================================== ==============
Från 'preinst' Barry Allen 5.0.15.