Sidan 45 av 148 FörstaFörsta ... 3543444546475595145 ... SistaSista
Resultat 441 till 450 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    Någon som handlat från
    http://www.tiashop.com ?
    Knappast nån betalar de priserna för kloner, dem var ju svindyra...

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Jag har köpt två boxar från mydalle de svarta Blackbox 500s, stort plus för leveranstiden (4 arbetsdagar) men kvaliteten är skiftande, lade in senaste gemeni i båda, den ena boxen fungerar super och är betydligt snabbare i kanalbyten och mycket bättre bild än min gamla äkta 500s medan den andra fungerar sisådär. Efter 10-12 timmars uptime måste den startas om eftersom ljudet halkar efter och bilden pixlar sig, allmänt seg helt enkelt.

Testade andra images men problemet kvarstår så det är någonting i hårdvaran, eller nån lödning eller nåt anat tekniskt som jag inte orkar felsöka :lol:

Båda kostade precis runt 600 kr/st inkl frakten så prisvärda var de.

Nästa gång ska jag nog testa en 800.
    Multitasking means screwing up several things at once.

de där med ljudet att de halkar efter. de är något jag upplevt i gemini på några äldre versioner(iaf på min original dm500). har du testat PLI images ? de brukar funka bra på 500 modellen. de var iaf en av de anledningar till att jag gav upp gemini träsket. glöm inte att du MÅSTE köra med nolllmodem kabeln när du kör pli. dessutom finns det numera PLI jade 3 Maxvar till dm500.

edit: haha jag läste bara halva ditt inlägg tror jag. du hade testat andra images. men iaf. hoppas du gjorde de helt å hållet med nollmodem kabeln så du inte flasha över TP.

sen har jag för mig de finns någon erase image som rensar flash minnet ordentligt.

Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Jag har köpt två boxar från mydalle de svarta Blackbox 500s, stort plus för leveranstiden (4 arbetsdagar) men kvaliteten är skiftande, lade in senaste gemeni i båda, den ena boxen fungerar super och är betydligt snabbare i kanalbyten och mycket bättre bild än min gamla äkta 500s medan den andra fungerar sisådär. Efter 10-12 timmars uptime måste den startas om eftersom ljudet halkar efter och bilden pixlar sig, allmänt seg helt enkelt.

Testade andra images men problemet kvarstår så det är någonting i hårdvaran, eller nån lödning eller nåt anat tekniskt som jag inte orkar felsöka :lol:

Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg

Kolla så att du inte har "snabb zapping" aktiverat på boxen som tappar läppsynk.
    Finns här på PLi...
    http://anonym.to?http://www.pli-imag...wakka=E1OSDopt
    Om det inte är det, telnetta och skriv dmesg efter omstart.
    Felmeddelanden? Jämför med din andra box...

Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Kolla så att du inte har "snabb zapping" aktiverat på boxen som tappar läppsynk.
    Finns här på PLi...
    http://anonym.to?http://www.pli-imag...wakka=E1OSDopt
    Om det inte är det, telnetta och skriv dmesg efter omstart.
    Felmeddelanden? Jämför med din andra box...
    Det är inte mjukvarbaserat fel, läs 8 olika images =)

Jag har felsökt allt utom just öppnat boxen och letat, känns som det spelar mindre roll att jag får starta om boxen en gång per dygn, det är ändå en av ungarna som fått den =)

Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Jo jag har läst det, samtidigt känner jag ett par stycken som köpt 800 från mydalle och inte har dina problem, som sagt, kvaliteten verkar vara minst sagt skiftande, man måste ju våga chansa och testa sig lite :P

razorx
    Gäst
    Hehe ja det måste man kanske

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger

dreambox 500s svensk kinesisk skillnad?

Hej alla! tack för en fin forum?

jag är nybörjare och funderar på att köpa en dreambox till satelitt DM 500S...finns att köpa både i sverige och i kina. har kollat på almsat i sverige och crown sat i kina...

vad är det för skillnad mellan dem är det precis samma box??? Är det så att almsat importerarat från kina och säljer i sverige.. Eller är den från almsat mycket hållbarare???

den från kina är mkt billigare...är det någon som vet om de håller i längden eller går sönder???? vad jag har läst i forum så är denna box den vanligaste...

Fråga 2? Just nu kör en gammal nokia 9800 med motor...någon som vet om motorn kommer att funka med dreambox....

Tack........

Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    men snälla, ännu en tråd om kinaboxar, räcker det inte med alla som redan finns?

500s tillverkas inte längre, Orginal heter i sånt fall 500+

med den informationen kanske du kan räkna ut resten =)

Liknande ämnen

1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss