Sidan 57 av 148 FörstaFörsta ... 747555657585967107 ... SistaSista
Resultat 561 till 570 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Köpt från http://dreambox500c.com/ och har problem, som jag nämnt tidigare, med att den inte funkar. Någon nämnde att det kunde vara dåligt flashminne.

Hur som så har jag försökt maila säljaren åtskilliga gånger utan att få ett enda svar! Verkar inte helt seriosa. Nåväl får skicka några kopior till på mailen och se vad som händer.

Lite tråkigt då det är min första dreambox och jag var bered på att pyssla mycket med den. Nu känner man sig bara omotiverad.

razorx
    Gäst
    kan man säga ja

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    få man fråga vilken säljare det rör sig om?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    få man fråga vilken säljare det rör sig om?
    Handlade på alibaba.com

Finns ju massor av säljare där som säljer boxar men behöver kanske inte gå in på exakt vem jag köpte av. Spelar ju egentligen inte någon roll då det inte är hans fel.

Trots ovanstående lilla miss har jag bara gott att säga om "Alibaba". Bra priser och snabb leverans. Tog 3 dagar för min box från Hong Kong till min dörr med DHL.

Finns firmor i Sverige som inte klarar av att leverera på 3 dagar. :angry:

Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Blocket håller på att rensa bland klonerna nu.
    eBay gör likadant. Läste på ett annat forum där någon hade satt ut en annons på en Dreambox.
    Den blev borttagen. En annan person blev bannad.
    I deras fall rörde det sig tydligen om Virg*n Media som hade klagat.
    eBay gick alltså helt på deras linje och det spelade ingen roll om boxen var klon eller äkta.

En tredje person säger att DMM i Tyskland hade kontaktat eBay pga att hans box "kunde" vara en klon.
    Han emailade då DMM bevis på att den var äkta men dom brydde sig inte.

Rena maffiafasonerna.

Citat Ursprungligen postat av JockeGbg Visa inlägg
    Kan nämna att jag själv beställde en DM800 "Kinabox" för ett tag sedan som jag sedan inte sett röken av. Enligt DHL's tracker har den kommit till Tyskland men inte längre. Ingen på DHL kan svara på vart den tagit vägen och hänvisar mig till säljaren. Idag fick jag mail från säljaren som påstår att boxen blivit "konfiskerad" i Tyskland. Verkar alltså som Tyska tullen lagt beslag på den.
    AliPay/Escrow ska väl förhindra att man blir av med pengar om man inte har fått varan.
    Men du använde kanske inte det?

Det finns som sagt en OEM silver version för att undvika läderhosenstasi. http://anonym.to?http://www.yaoxincn...ow.asp?id=1183

Om det numera gäller även dessa så går det alltså inte att beställa eller skicka någon box på lagning utanför EU med DHL, EMS...utan att riskera att den förstörs i tullen? Även original.
    Komiskt.

Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    http://anonym.to?http://www.yaoxincn...ow.asp?id=1183

Om det numera gäller även dessa så går det alltså inte att beställa eller skicka någon box på lagning utanför EU med DHL, EMS...utan att riskera att den förstörs i tullen? Även original.
    Komiskt.
    Jag har skickat clonboxar fram och tillbaka till kina ett par gånger och sista gången undrade posten vad det var i boxen, jag skickade dom en länk till crown-sat med en förklaring (kinesiskan gick inte att tyda) och det fungerade. Dom nöjde sig med det och la inte på några extra kostnader.
    Men det var ju inte dhl, ems etc.

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Tackad
    2 gånger
    Nu väntar vi på ett inlägg från Leatherface.

Är ju på sätt och vis bra om de äntligen stoppar dessa kloner. De får väldigt gärna kopiera boxarna rakt av, men känns lite dumt att de ska kalla dem Dreambox och ha samma utseende. Många som blir lurade att de köpt en "riktig" Dreambox med normal garanti på det här viset.

Men som sagt kopiera gärna innehållet rakt och och släng in i en egen box med eget namn så blir det bra.

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    9 gånger
    Är det en dm800 du försöker flasha?
    Har du testat att bocka i detta i dreamup i så fall?
    extras -> dm600pvr,dm500+,dm7025,dm800,dm8000 > recover bad sectors
    Sedan trycka Connect i dreamup.
    Testa både med och utan "use network".

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Tackad
    6 gånger

Sim 2.0

Vad skiljer Sim 2.0 och Sim 2.01?
    Kan jag köra SIM2.01e-75-Gemeni 4.7 (drivers from 2010-01-17 included)
    På sim 2.0?

Liknande ämnen

1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss