Man kan inte jämföra vad orginal kostar mot vad kloner kostar... Då kan du ju köpa kloner då du ska köpa bil också och spara nåra 100.000:- t.ex..
Sen om man ska börja prata om vem som tjänar mest här inne så har nog dom flesta här inne bättre ställt än vad jag har just nu...
Hade jag haft bättre ställt så hade jag redan köpt mig en dm8000 själv...
Sen om man nu köper dm8000 kan du ju faktiskt ha en dator eller annat man kan streama till i varje rum och streama från boxen över nätverk så man behöver inte ha boxar överallt... med 4 tuners i boxen så kan du streama vilken kanal du vill till 4 olika rum...
Sen har jag inte sagt att det enbart beror på svenska kronan utan det är ju självklart andra orsaker med...
Jag tycker iaf boxarna är värd det pris dom ligger på och skulle aldrig köpa en klon för att spara pengar...
Men folk är ju så snåla och negativa nuförtiden och ska ha allting gratis...
Tycker ändå det är konstigt att många jag vet med kloner haft så stora problem men dom som haft orginal har det funkat utan problem för vad jag vet...
Det finns massor med folk utanför forumen som har Dreambox också men folk med problem syns mycket på forumet så det uppfattas som det är ett problem som alla har nästan...
om det nu var så stora problem som ni påstår borde åtminstone några av dom jag känner har råkat ut för nåt...
så jag tror inte procuentellt blir nå mycket mer fel på Dreamboxar än annan hårdvara...
Visst nog kan säkert saker förbättras på dreamboxarna det säger jag inget om men det är inte värdelöst skräp som ni vill få det till...
Bara det att ni köper dreambox (även om det är kloner) visar ju att ni trots allt väljer dom boxarna framför många andra alternativ ni annars hade kunnat köpa.

offtopic:
När det gäller bensinen hoppas jag den hamnar på 20-30:-/litern snart...
Skadar inte att gå eller cykla ibland eller åtminstone skaffa nå miljövänligare bil...
Eller varför inte en elbil? kostar max 2-3:-/milen att köra...