Detta inlägg är en fortsättning på detta inlägg tidigare i denna tråd:
http://www.comhit.net/showpost.php?p...1&postcount=25
Den här tråden har ju svävat ut lite på senare tid. Men jag vill nämna hur det gick när jag behövde support på den DM500 jag köpt från Crown-Sat.
Jag vaknade en morgon i början på september och såg att Dreamboxen var helt släckt. Den lilla lysdioden var mörk och boxen visade ingen reaktion i övrigt. En snabb felsökning visade att det var power supply:t som gett upp. Ingen spänning ut. Boxen funkade med annat power supply.
Jag slängde iväg ett mail till Crown-Sat den 9 september, fick svar direkt dagen därpå att de var ledsna att det blivit problem och att de skulle skicka ett nytt power supply så fort som möjligt. Alltså inget krav på att jag skulle skicka in det gamla. (För i så fall hade jag lagt ner det och skaffat ett power supply på annat håll).
Idag, efter en rätt lång väntan men ändå, så kom det nya power supply:t i brevlådan. Så rätt juste service tycker jag. Bussigt av dem att skicka ett nytt supply utan krav på att jag skulle sända mitt gamla till HongKong (vilket förmodligen kostat mer än att köpa ett nytt på Ebay). Så jag tycker nog man kan rekommendera Crown-Sat som en juste leverantör. Sedan att det tar lång tid att få post från Kina får man ju väga mot priset. Kineserna är i alla fall många gånger väldigt bussiga att ha att göra med.
Det nya Power supply:t är lite större och förhoppningsvis av en annan sort som håller längre.![]()




Svara med citat
