Intressant.

Då berättar jag något som jag hörde på ett TV-program eller om jag läste det på nätet att bolagen själva förmodligen bryter mot lagar och regler eller om det var avtal. Det gäller tvillingkort, eller extrakort som abonnenten kan införskaffa om man redan har ett abonnemang mot t.ex. Viasat.

Det var ganska intressant att läsa, nu har förstås Warner Brothers, Universal med flera , inte brytt sig om det men om man tittar på avtal och juridik så var det tydligt att det sker avtalsbrott eller om det var andra överträdelse. Det berör inte oss konsumenter direkt men kan ju bli problem, nu tror jag iofs inte att dessa extrakort kommer försvinna och att bolagen bryr sig om det.

Men det är lite komiskt att dom då tjatar på olagligt kortdelning, kan dom inte själva ta fram standarder som gör att man faktiskt KAN koppla ihop boxar i sitt hushåll och titta på utbudet, precis som man gör med kortdelning. Förstår inte vad problemet är egentligen för när dom inte gillar detta och inte hjälper kunden, vad händer då, jo såklart uppstår det system som dom inte har kontroll över där man kan kortdela osv.