Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hdd strul ev mountstrul

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Hdd strul ev mountstrul

Har en extren hdd via usb och får inte hårdisken att fungera riktigt, går jag in i hårddiskmenyn och skall köra initial så får jag mkfs failed. om jag går in i devicemanager så ser jag hårdisken där och det står att den är mountad, om jag avmountar den och sedan går in i den vanliga hårdiskmenyn så fungerar det att köra initial och det fungerar som det skall med inspelningar, startar jag om boxen är jag tillbaka på ruta ett och måste göra om allt.
    det verkar ju som jag har någon plugin eller nåt som mountar hårdisken för mig och att jag får mkfs failed för att den redan är mountad, jag har dock inte den minsta aning om hur jag kan ändra det?
    kör Newnigma v2.5.3 på en dm800hd, körde pli jade2 innan och där hade jag inga problem med detta.

Testa att göra en software update. funkar inte det, så kanske det bara är så att du helt enkelt har för bråttom, jag har oxo en usb hdd så som du.
    fast jag drar ur ström sladden när jag inte använder den, och varje gång jag sätter i strömsladden tar det upp till 30 -40 sekunder innan den är färdig mountad. det kommer ju upp ett litet medd,där det står, inga visningsbara filer på denna disken (eller nåt sånt)
    så ha lite is i magen och ta det lugnt är mitt råd.
    Jag använder bara mig av devicemanager,(och det har jag då bara gjort 1 gång dvs,mountat den tll media/hdd)

/F

den verkar inte vara att jag har för bråttom heller, hmm.. få testa vidare

Liknande ämnen

1. EPG strul
    Av mhead i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 14:37
  2. X-box strul
    Av rydan i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 21:05
  3. DB & CS Strul
    Av ola2050 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 16:12
  4. ucs strul
    Av tropical i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 12:23
  5. [LÖST] Box strul?
    Av zippers i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 22:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss