Jag förstår ditt resonemang, Leatherface, och håller med om att mitt ordval för att beskriva de som spenderar en vansinnigt stor del av sin disponibla inkomst på att se på tv är något opassande.
De kostnader vi har i Sverige för att se idrottsevenemang antingen på plats eller i TV-soffan är fortfarande måttliga jämfört med de stora ligornas hemländer. Ta Skys utbud i England som har en bra mycket saftigare prislapp. Släkten i USA betalar fyrsiffriga belopp månadsvis för sitt utbud, och de har inte ens "hela paketet". Inget snack om att TV börjar kosta, med vårt goda samvete.
När vi bemöter en så liten höjning som 10:-/månad på ett tv-abonnemang med närmast glädjeyttringar blir i alla fall jag orolig. Varför ökar priset? Vad har blivit dyrare? Vi befinner oss närmare recession än tillväxtökning. Priser går ner. Låt oss visa att vi tycker en prishöjning är opassande i rådande läge. Gör vi det inte får vi kallt räkna med att ha ett betydligt jobbigare kostnadsläge inom en snar framtid. Är kunderna villiga att betala, så låt dom göra det.
Nej, min åsikt är att se på marksända FTA. Ring polarna och bjud på en hejdundrande fest med mycket dricka och god mat. Det kostar att leva, och då bör man investera i sånt som är mer än ett tidsfördriv.