Citat Ursprungligen postat av Peter_x Visa inlägg
Jag säger bara - Gör om, tänkt rätt!
Vilken folkgrupp är denna box tänk att säljas till? den gruppen är garanterat inte stor.

En PC kostar idag inte mer än 3990kr. (Stationär PC med AMD Athlon X2 Dual Core-processor, 4GB RAM och 640GB hårddisk.)

Så vad är det man betalar för?? några extra tuners, HDMI som dessa komponenter kostar knappt något i China,.. eller är det image man betalar för som folk utvecklat gratis?
Att inte tala om lågkonjunkturen - är tiden rätt?!.

Tyskarna får nog tänka om vad gäller deras affärsplan/marknadsföringsplan/budgetplan,.. punkt slut!.
Jag tror säkert att väl avvägda kalkyler ligger till grund för priserna för att maximera vinsten. Vad som gör att priset är så högt är förutom den relativt låga försäljningsvolymen är att produkten varit mer eller mindre unik.

I konsumentens synvinkel sett är det naturligtvis bra om det kommer fram konkurrerande produkter som kan mäta sig med dreambox. När exempelvis Kathreins mottagare kan nyttja samma programvara (enigma2), göra det enkelt och stabilt så kommer priset på DMM:s motsvarande produkter att gå ner för att möta konkurrensen.

Testerna med Kathrein UFS910 går bra men är tidsödande. Det är mycket nytt att lära sig och jag vill prova olika typer av installationer för att se vad dom har att ge. Hittills kan jag säga att jag är positivt överaskad av all funktionalitet man kan få ut av denna HDTV-mottagare. HDTV, Dolby Digitalljud, textning, timeshift, inspelning, snabbspolning, allt finns där och fungerar men det finns fortfarande små problem som måste lösas innan den kan passa in i var mans vardagsrum. Problemen bedömer jag beror på att Enigma2 är en ny plattform för Kathrein och det måste få ta lite tid innan allt blir helt stabilt. Som sagt, jag återkommer.