Hej har en ca 5m lång kabel mellan mitt tv-uttag och min 600c som går bakom ett kylskåp.
Harr två problem med störningar:
Får mosaik i bilden när jag hör att termostaten i kylskåpet slår till. Snr och Ber börjar att variera tills bilden stabiliserat sig och sen blir det som vanligt igen. Kanske en gång på 20 så hittar den inte kanalen igen och man måste byta till en kanal som ligger på en annan frekvens för att sen byta tillbaka. Min lösning på problemet är att köpa en så här: http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1833 men de är ganska dyra så tänkte höra mig för om det är någon som vet om det faktiskt gör någon skillnad?
Problem nr två är lite knepigarare, Helt plötsligt förvinner bild och ljud en kort stund för att sen komma tillbaka. Bilden blir svart och kommer sen tillbaka, Ljude kan man inte höra att det försvinner men man ser på displayen på min förstärkare att den tappar signal. Märker inget samband mellan dessa störningar och kylskåpets av/på-slagningar. Detta sker även på okrypterade kanaler så det kan inte ha med cam att göra. Har aldrig varit med om detta när jag kollat på en inspelning så det känns som att det är boxen som strular. Kör med senaste Gemini, någon som vet något?