T-bird, stämmer nog, man kan inte köra båda på en gång misstänker jag, utan man måste nog switcha mellan dem.
Har du Tele2 så har du kabel-TV, det kan ju vara så att dom har mixat ihop kabel-TV samt TV-antennen på taket, rent tekniskt går det men jag är GANSKA säker på att du endast har Tele2s kabel-TV för de flesta tillåter inte att man gör på sättet jag beskrev. Detta för att det blir kanaler som krockar med platserna (frekvenserna) där boxer skickar ut sina kanaler. Kabel-TV nätet (comhem, tele2) till de större leverantörerna är oftast fyllda till max med kanaler.
Men om du ställer in TVn på DVB-C och sedan söker kanaler så bör du få in flertalet analoga kanaler för dessa finns tillgängliga i tele2s nät. Osäker på om du har 3-hål-i-väggen då Tele2 fortfarande håller på att uppgradera sitt kabel-TV nät.
http://www.tele2.se/tv-start-digital-tv.html
Där ser du vilka kanaler du kan få in, markeras också tydligt att har man "renoverat" nät får man in fler kanaler.
Vill du absolut ha boxer ska det inte vara några problem med en antenn, antingen på balkongen eller kanske en inomhus antenn funkar, beror lite på hur man bor osv. Dock bör nackamasten ge bra signal om man bor på gärdet.