Jag vet inte om du fattar vad jag skriver här för du verkar inte fatta eller läsa något av all information du får serverad...
Men vad gäller satellit-TV så är det en hel massa signaler som skall gå i kabeln mellan parabolen och mottagaren.
Dels så skall hela mellanfrekvensbandet skickas ner från LNB till mottagaren och det har en bandbredd på c:a 2000 MHz. Den splittern du länkade till klarar 5-1000 MHz, alltså hälften av den bandbredd som behövs.
MEN det största problemet är att det skall skickas en massa signaler UPP till LNB från mottagaren för att styra inställning av frekvensband och polarisation. Dessa signaler består av olika spänningar 14 eller 18V för att styra H eller V polarisation, samt en 22kHz signal som används för att styra om LNB mellan Low och High-band. Har du sedan en Diseqc-switch också så styrs den också med pulser på 22 kHZ-signalen.
Det är DÄRFÖR man inte bara kan ta en nedledning från en parabol och splitta den med en vanlig splitter som man kan med signalen från en vanlig TV-antenn.
Så sluta nu att ifrågasätta allt vad vi säger för att försöka hjälpa dig och ta och läs på lite i stället så du vet hur grejorna fungerar innan du kaster fram mer förslag på vansinniga lösningar. Allt du behöver veta finns om du söker här i forumet eller om du läser på http://satlex.de/sv/home.html
Nu är den här diskussionen slut för min del! :knockout:ray: