Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Dreambox DM800 lösning

Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    2 gånger
    Nu kan jag tillägga att jag testat med en antennförstärkare med.. samma resultat.. har två olika dm800 boxar att testa med också om det kan vara till någon hjälp! något mera förslag?

Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    2 gånger
    http://pici.se/483115/?size=fullsize

Detta är det som jag hittar.. men samma cables.xml på dm500 hittade jag även grundpaketer för Canaldigital + att jag hittade Biljett kanalerna..

Skillnanden mellan tuner i DM500 och DM800? kan det göra att jag inte kan få in allt?

Ja eller hur frågar man på ett smidigt sett SVESAT om vilka freqvenser och dyligt som man behöver få in? om dem ens vill dela ut dettta? hur frågar man sådant? hur skall man kunna motivera detta alltså att man vill veta det...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    svesat kör med Cryptoguard så glöm att få in dom på en dm500/800...
    på dm7025/dm8000 så borde det gå däremot eftersom dom släppt en Cryptoguard CA modul nu...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    2 gånger
    Men Leatherface

Alltså Svesat kanalerna är inget problem dessa är gratis för mig..
    Mitt problem är alltså att jag inte hittar alla kanaler som finns som CAnaldigitals utbud... jag hittade många flera kanaler när jag hade min lånade DM500 då hittade jag hela grundpaketet till canaldigital och även biljett kanalerna.. och testade med kort och kunde se på allting.. men nu när jag köpt min dm800 så hittar jag inte alla kanaler.... som du ser.. så bortse Svesat med cryptoguard och grejer nu snackar vi CAnaldigital

Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    svesat kör med Cryptoguard så glöm att få in dom på en dm500/800...
    på dm7025/dm8000 så borde det gå däremot eftersom dom släppt en Cryptoguard CA modul nu...

Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    2 gånger
    Vore härligt om Läderfejjan kunde säga något igen.. vill ju hitta mitt problem så jag kan få se mina stackars biljettmatcher på canaldigital

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    Canal Digital varierar väl från ort till ort...
    symbolrate brukar väl ligga på 7146 iaf...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Canal Digital varierar väl från ort till ort...
    symbolrate brukar väl ligga på 7146 iaf...
    hmm.. kan man inte redigera ihop en göööör stor cables.xml lista då?

alltså den jag har fast bara utöka massa... vet liksom inte vilka nummer jag skall ändra på är det symbolrate eller är det freqvensen som man skall ändra och greja med? om jag skall lyckas göra en stor lista så att säga..

tex detta

<transponder frequency="148500" symbol_rate="6950000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="148500" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="164250" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="290750" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>

kan jag liksom inte bara fylla på? hur blir ordningen? vad skall jag bry mig om
    kan ja göra såhär?
    <transponder frequency="148500" symbol_rate="6950000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="148500" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="148550" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="148560" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="148570" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="148580" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="148590" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    <transponder frequency="148600" symbol_rate="7146000" fec_inner="0" modulation="3"/>
    osv sov ?
    eller är det Symbolrate jag skall leka med på samma sätt?

Tack för svar

fortfarande begriper jag inte, efter alla dessa år.. men de kanske är anorlunda på kabel-tv, kan man inte använda "nätverks sök" på kabel-tv oxå ? i så fall borde man väl kunna plocka fram en giltlig frekvens. manuellt söka på den frekvensen + bocka i nätverks sök. så hittar den resten av frekvenserna själv, vad vet jag.... men på mina sat boxar, 3 st dreamboxes, + samsung 9500 kör jag nätverk sök. har aldrig behövt lagt in någon XML för att få in de kanaler jag abbonerar på.

men som sagt. har aldrig labbat med kabel eller mark boxar. så vad vet jag..

edit:

exempelvis, hittar du en av kanalerna ställ dig på den kanalen, tryck meny och zappa fram till manuell sökning. bocka nätverks sök om de nu finns på kabel
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    2 gånger
    På det viset du säger har jag ej gjort men jag har gjort nätversköning direkt i manuell sökningsläge där jag hittar ca 10 kanaler.. men dem övriga ligger ej där... därför vill jag utöka min lista tänke jag.. eller måste ju pröva något meraaa för har ju inte lyckats ännu... Biljetten vill jag ha tack för tips skall testa det ändå när jag kommer hem!

Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    fortfarande begriper jag inte, efter alla dessa år.. men de kanske är anorlunda på kabel-tv, kan man inte använda "nätverks sök" på kabel-tv oxå ? i så fall borde man väl kunna plocka fram en giltlig frekvens. manuellt söka på den frekvensen + bocka i nätverks sök. så hittar den resten av frekvenserna själv, vad vet jag.... men på mina sat boxar, 3 st dreamboxes, + samsung 9500 kör jag nätverk sök. har aldrig behövt lagt in någon XML för att få in de kanaler jag abbonerar på.

men som sagt. har aldrig labbat med kabel eller mark boxar. så vad vet jag..

edit:

exempelvis, hittar du en av kanalerna ställ dig på den kanalen, tryck meny och zappa fram till manuell sökning. bocka nätverks sök om de nu finns på kabel

kanske någon knepig uppdelning av nätverk i kabeltv. om du hittar ett nätverk som exempelvis heter "canal digital" eller kallas nog "telenor" iaf på satelit. så bör du åtminstone få alla kanaler inom det nätverket. men knappa in manuellt en biljett kanal om du har någon frekvens för denna.få se om du kanske hittar något annat nätverk. i så fall bör du få alla de kanaler som är taggade på de nätverket åtminstone.

kanske va det "svesat" nätverket du hitta de 10 kanaler på eller ?

ja jag vet inte. men vad man kan läsa om kanalsökning så brukar de mest vara ni med kabel-tv som har svårast att finna alla kanaler. kanske inte så konstigt när de skiljer på inställningarna mellan orterna.

för satelit finns de sida med xml generator. kanske på tiden att någon gjorde en för kabeltv oxå ? =)

sen bör du ju kunna se vilken frekvens de är om du kollar i den där brorsans dm500. för knappar du in exakt samma från den boxen (biljett kanalen) och du inte hittar så är ju något fel. exempelvis en bug i enigma2. eller fel på signalen någonstans.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

1. M II lösning
    Av emma i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 18:32
  2. lösning på g??
    Av magellan69 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 16:45
  3. Lösning på väg
    Av Fidde_1 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 17:51
  4. lösning?
    Av gusten i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss