Resultat 1 till 10 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimion Visa inlägg
    Nej, jag har inte testat med någon orginalbox. Ska försöka göra det. Jag mätte hur många volt jag hade ut till LNB när kabeln inte är ansluten till LNB. 13,4 V för vertikala och 17,9 V för horisontala kanaler fick jag. När boxen tappade anslutningen hade jag ca 5 V ut på både V och H. Kan en dåligt inställd parabol få boxen att bete sig så?

Har läst lite om Q72 och undrar om detta kan ha hänt på mina boxar? Fast om jag förstått problemet med Q72 rätt så har man 0 V ut hela tiden.
    Sannolikheten att det skulle vara fel på samtliga boxar låter ju långsökt, testa med en original box så att du iaf kan bedöma signalkvaliteten på parabolen, sen så är klonerna jävligt känsliga på de minsta störningarna.

vilken image kör du på och har du testat byta image?

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Sannolikheten att det skulle vara fel på samtliga boxar låter ju långsökt, testa med en original box så att du iaf kan bedöma signalkvaliteten på parabolen, sen så är klonerna jävligt känsliga på de minsta störningarna.

vilken image kör du på och har du testat byta image?
    Har provat Gemini 4.6 och Pli Jade 3. Tog min box till en bekant som har ett abb hos Canal Digital. Där fungerade boxen utan problem så det är något fel med min parabolinstallation. Ska försöka justera parabolen för bättre mottagning (har 99% på vissa kanaler så blir nog svårt att få bättre). Får fråga om han kan ta sin box till mig för att kontrollera signalstyrkan.

Ni som har fått det att fungera hur långa kablar har ni mellan box och parabol samt vilket märke på LNB? Själv har jag 15 meter kabel och Golden Interstar Quad 0.2dB.

Liknande ämnen

1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss