Sidan 7 av 15 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av toett Visa inlägg
    Fick svar från DX nu. Jag verkar blivit drabbad av deras problem med trackingnummer. Nu står det iaf att den är på väg... Då väntar vi bara på att tullen ska göra sitt också...
    Det tog bara 4 dar innan den kom till sverige efter det att det stått "Left Hongkong" på HK postens hemsida.
    Däremot så har mina legat i tullen i 6 dagar nu, jag har dessutom kompletterat med kvitoo för säkerhets skull. Jag tycker det är jävligt segt av tullen att det skall ta en vecka innan de gör sitt jobb :'(

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Det tog bara 4 dar innan den kom till sverige efter det att det stått "Left Hongkong" på HK postens hemsida.
    Däremot så har mina legat i tullen i 6 dagar nu, jag har dessutom kompletterat med kvitoo för säkerhets skull. Jag tycker det är jävligt segt av tullen att det skall ta en vecka innan de gör sitt jobb :'(
    Tycker det e mer segt av dx att jag la min beställning 2 veckor innan dig.. och enligt det nya trackingnr jag fick igår så har mitt paket inte ens lämnat HK! undrar hur turordningen funkar på dx eg?

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Tycker det e mer segt av dx att jag la min beställning 2 veckor innan dig.. och enligt det nya trackingnr jag fick igår så har mitt paket inte ens lämnat HK! undrar hur turordningen funkar på dx eg?
    Om du fick fel trackingnummer så är det väl därför det strulade kanske?
    jag är mer sned på tullhelvetet, jag mailade dem kvitto i onsdags för att underlätta hanteringen jag ringde sen dit på Torsdag och de bekräftade att de fått kvittot...

Nu i dag så fick jag ett brev där dom efterlyste ett kvitto???
    Så nu har jag återigen mailat dem kvittot, så vi får väl se när fan jag får mina boxar....
    Förhoppningsvis denna vecka, men det är anmärkningsvärt att det tar längre tid från packning till tull än det tar från tull till slutkund.

Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Neco Visa inlägg
    Jag beställde 2 st från dom och det tog drygt en månad att få dom.
    När dom väl skickar det tar det bara några dagar.
    Men mitt problem var att dom skickade boxarna separat.
    Den ena kom utan problem, medans den andra fastnade i tullen.
    Det står "Gift" på paketet så man slipper betala tull.
    Men när jag ringde postens tulltjänst sa dom att dom fick paket från DXtreme varje dag. Så dom fattade att det inte var gåvor. Så nu vill dom ha ett kvitto på varan av mig så dom kan skatta skiten.
    Annars fungar boxen alldeles utmärkt.
    Glöm detta..bara för att dem skriver "gift" så är det ingen garanti att du slipper betala tull, moms + avgift. Bättre om dem skriver ner värdet isf till under 200sek. Jag ringde tullen och frågade var gränsen går för att behöva betala tull på saker man köpt utanför EU. Han sa att "saker värda under ca. 200sek brukar vi inte bry oss om".
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    fick dock mitt andra paket idag, som beställdes för två veckor sen av mydalle, en dm800, en dm500 och en mobilklocka. Märkt med "gift" och det gick förbi tullen. Så imorrn blir det att börja konfa servern och för första gången sätta sig in i hur en dreambox funkar

Fick min igår som rekommenderat brev efter två veckor. 90$ totalt. Fungerar fint.
    Jag fick inget trackingnummer. Beställde från crown-sat.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    Fick min igår som rekommenderat brev efter två veckor. 90$ totalt. Fungerar fint.
    Jag fick inget trackingnummer. Beställde från crown-sat.
    Fick hem mina 3 kloner igår, de kostade 720 kr st med frakt OCH tull...

snyggt. typ 150 billigare om jag fattar dollarn rätt. Mängdrabatt?
    Ska man få trackingnummer på rekommenderat brev?
    Betalade du när paketet kommer? i mitt fall betalade jag i förskott med paypal, hur kan man åka på tull då, i efterskott? kanske man slipper det när det kommer som brev?

Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Tackad
    8 gånger
    Hur du betalar för boxarna har ingen betydelse när det gäller tull & moms då säljaren inte har med det att göra.
    Tullen kontrollerar värdet på paketet och skickar betalningsanvisningar till dig innan paketet skickas vidare.
    Du kan också få lösa ut det av ups/dhl/schenker etc.

Citat Ursprungligen postat av ab12cd34 Visa inlägg
    Hur du betalar för boxarna har ingen betydelse när det gäller tull & moms då säljaren inte har med det att göra.
    Tullen kontrollerar värdet på paketet och skickar betalningsanvisningar till dig innan paketet skickas vidare.
    Du kan också få lösa ut det av ups/dhl/schenker etc.
    ok.

Liknande ämnen

1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss