Sidan 8 av 15 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Tackad
    4 gånger
    Denna tråd handlar egentligen om en minirecension av en 500'a box från Dealextreme. Nu har folk börjat skriva om boxar från flera andra "Kinaleveratörer". Vad dem kostat, hur snabbt dem man fått dem, tull eller ej tull, hur bra dem verkar osv..
    Så jag tar mig friheten att ranka omdömena på olika leverantörer....

1. Mydalle
    2. Crownsat
    3. Alibaba (beroende vilken leverantör, inte alltid samma?)
    4. Dealextreme (och där köpte jag...)
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag kan trösta dig med att jag har en box från Crownsat och en från DealExtreme. Jag tycker bättre om DealExtreme-boxen. Den har lite bättre hårdvara, är snyggare och billigare!

Den är så bra att jag beställt en box till från DealExtreme. Jag beställde den 16/11, de lämnade den till HK-Posten den 25/11 och sedan har den fastnat där...

Summan av kardemumman är att boxarna från DealExtreme är bra, men det är tröstlöst med all väntan och ovisshet innan man får dem.

Så jag skulle inte vilja säga att DealExtreme är den sämsta leverantören, men kanske den långsammaste... Men till slut får man hem en bra box till ett bättre pris än någon annanstans.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag kan trösta dig med att jag har en box från Crownsat och en från DealExtreme. Jag tycker bättre om DealExtreme-boxen. Den har lite bättre hårdvara, är snyggare och billigare!

Den är så bra att jag beställt en box till från DealExtreme. Jag beställde den 16/11, de lämnade den till HK-Posten den 25/11 och sedan har den fastnat där...

Summan av kardemumman är att boxarna från DealExtreme är bra, men det är tröstlöst med all väntan och ovisshet innan man får dem.

Så jag skulle inte vilja säga att DealExtreme är den sämsta leverantören, men kanske den långsammaste... Men till slut får man hem en bra box till ett bättre pris än någon annanstans.
    Om det är så bra pris vet jag inte direkt, hade jag haft samma kunnade som då jag beställde boxarna så hade jag nog beställt från Alibaba och kursat bort de jag inte behövde på blocket, fasen du kan ju köpa dem för 40 USD per box om du kan ta tio st plussa på 100$ i frakt så är det ändå 26 dollar billigare än DX och de kan ju omöjligt ha längre leveranstid...:errf:

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Om det är så bra pris vet jag inte direkt, hade jag haft samma kunnade som då jag beställde boxarna så hade jag nog beställt från Alibaba och kursat bort de jag inte behövde på blocket, fasen du kan ju köpa dem för 40 USD per box om du kan ta tio st plussa på 100$ i frakt så är det ändå 26 dollar billigare än DX och de kan ju omöjligt ha längre leveranstid...:errf:
    OK, du kanske har rätt i det. Jag har aldrig räknat på mer än en box i taget...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Tackad
    6 gånger
    Några fler som har problem med sina boxar från dealextream? Jag och min bror har tillsammans beställt 4 boxar (i två olika omgångar/beställningar) och alla har samma problem. Problemet är att boxen tappar signalen när kanaler på horisontal polarisation (heter det så?) används. Direkt vid uppstart fungerar det bra att se kanalen (ca 90% SNR), men efter 30 sekunder till 2 minuter så tappas signalen helt. Startar vi om boxen så fungerar bilden en sund innan signalen återigen tappas. Osv osv. Alla kanaler som ligger på vertikal polarisation fungerar hur bra som helst.

Någon fler som upplever detta problem eller någon som vet vad det beror på. Kan tillägga att vi har testat olika LNB, med och utan switch samt olika kablar.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimion Visa inlägg
    Några fler som har problem med sina boxar från dealextream? Jag och min bror har tillsammans beställt 4 boxar (i två olika omgångar/beställningar) och alla har samma problem. Problemet är att boxen tappar signalen när kanaler på horisontal polarisation (heter det så?) används. Direkt vid uppstart fungerar det bra att se kanalen (ca 90% SNR), men efter 30 sekunder till 2 minuter så tappas signalen helt. Startar vi om boxen så fungerar bilden en sund innan signalen återigen tappas. Osv osv. Alla kanaler som ligger på vertikal polarisation fungerar hur bra som helst.

Någon fler som upplever detta problem eller någon som vet vad det beror på. Kan tillägga att vi har testat olika LNB, med och utan switch samt olika kablar.
    Har du kollat hur bra inställd parabolen är, med det menar jag om den funkar med en originalbox..
    jag tycker att signalmätare på PLIjade som jag kör med var rätt så knepig, så jag finkalibrerade med originalboxens signalmätare först och då funkade det klockrent.

jag beställde 3 boxar, den ena kunde jag inte köra in PLI på via nollmodemskabeln med det funkade kanon att uppdatera den via nätverket??

Annars har mina gått som tåget, fick byta scartkabel iofs så kanske det är så att dessa kloner är lite känsliga med hårdvaran?

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Tackad
    6 gånger
    Nej, jag har inte testat med någon orginalbox. Ska försöka göra det. Jag mätte hur många volt jag hade ut till LNB när kabeln inte är ansluten till LNB. 13,4 V för vertikala och 17,9 V för horisontala kanaler fick jag. När boxen tappade anslutningen hade jag ca 5 V ut på både V och H. Kan en dåligt inställd parabol få boxen att bete sig så?

Har läst lite om Q72 och undrar om detta kan ha hänt på mina boxar? Fast om jag förstått problemet med Q72 rätt så har man 0 V ut hela tiden.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimion Visa inlägg
    Nej, jag har inte testat med någon orginalbox. Ska försöka göra det. Jag mätte hur många volt jag hade ut till LNB när kabeln inte är ansluten till LNB. 13,4 V för vertikala och 17,9 V för horisontala kanaler fick jag. När boxen tappade anslutningen hade jag ca 5 V ut på både V och H. Kan en dåligt inställd parabol få boxen att bete sig så?

Har läst lite om Q72 och undrar om detta kan ha hänt på mina boxar? Fast om jag förstått problemet med Q72 rätt så har man 0 V ut hela tiden.
    Sannolikheten att det skulle vara fel på samtliga boxar låter ju långsökt, testa med en original box så att du iaf kan bedöma signalkvaliteten på parabolen, sen så är klonerna jävligt känsliga på de minsta störningarna.

vilken image kör du på och har du testat byta image?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MyB5 Visa inlägg
    Denna tråd handlar egentligen om en minirecension av en 500'a box från Dealextreme. Nu har folk börjat skriva om boxar från flera andra "Kinaleveratörer". Vad dem kostat, hur snabbt dem man fått dem, tull eller ej tull, hur bra dem verkar osv..
    Så jag tar mig friheten att ranka omdömena på olika leverantörer....

1. Mydalle
    2. Crownsat
    3. Alibaba (beroende vilken leverantör, inte alltid samma?)
    4. Dealextreme (och där köpte jag...)
    Är ruskigt nöjd med min 500 från både mydalle och dx, fördelen med dx är strömbrytaren på baksidan. Kör gemeni 4.60 på den från mydalle och pli på den från dx. Kör med olika enbart för att lära mig lite mer. Då detta är mina första dreamboxar. Dock så är jag mindre nöjd med min 800 från mydalle, dhcp funker ej (spelar inte så stor roll, men ändå), sen funkar knappast fjärren, enligt ir-testaren på jobbet så är det inget fel på fjärren, utan på mottagaren i boxen. Detta gör att boxen mer eller mindre blir obrukbar. Annars funkar boxen bra, inga problem med varken sd- eller hd-tv. Sen har jag inte testat så mkt mer. Kör NabiloBlackHole_DM800_012, som funkar bra. Sen är det bara upp på taket och sätta upp mitt nya quadhuvud, dra nya kablar. Sen blir alla i familjen glada

Så kom då dmboxen från DX

Efter att ha väntat i nästan 2 månader...beställd den 15/10 och uthämtad idag så kan man konstatera följande: jag var drabbad av trackingnummer problemet då det satt 2 klisterlappar på paketet, antar att det var därför som det tog sådan tid. Vid start av boxen så kör den en kinesisk variant av gemini (antar jag). Dreamup och PLI Jade3 och 10 minuter senare så var den igång. Sitter just nu och scannar av mina 4 LNB'er och hittils så trillar kanalerna in....so far so good. Måste säga att den skäms sannerligen inte för sig...jämförde med en 600 i morse och konstaterade att skalet är mer eller mindre identiskt....Nu blev scanningen klar och Das Erste streamas över nätverket klockrent....kan även meddela att jag har bättre snr och agc på denna än vad jag fick med orginal 500'an som står brevid.
    Visar det sig att produkten även håller mer än 1 vecka så var den definitivt värd sina 560:- inkl frakt....annars så får det väl bli en till....synd bara att det skall ta så lång tid att få sakerna från DX

/Thomas

Liknande ämnen

1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss