Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trasig Samsung dcb-p850z??????

Trasig Samsung dcb-p850z??????

Har en Samsung dcb-p850z digitalbox som slutat fungera.
    Sedan jag bröt strömmen i vår villa utan att stänga av digitalboxen innan så får jag inte den att fungera.
    Den startar upp och samsungbilden visas på tv:n.
    Sedan står det "hdd check" i displayen på boxen i ca 2 min innan den går över till tv6, utan bild, och allt har hängt sig. Går inte ens att slå av den via knappen på boxen.
    Är det någon som kan ha ett hummm om vad det kan vara för fel?

Snälla hjälp!

testa att göra en forcerad uppdatering utav boxen, tror dock inte detta kommer hjälpa, drar ut strömkabeln 15 sekunder, sedan h¨ller du in vänsterpilen på boxen och sedan sätter du tillbaks strömmen, hjälper inte detta så skicka in den på garanti om du har nåon sådan kvar.

Citat Ursprungligen postat av kasperattack Visa inlägg
    testa att göra en forcerad uppdatering utav boxen, tror dock inte detta kommer hjälpa, drar ut strömkabeln 15 sekunder, sedan h¨ller du in vänsterpilen på boxen och sedan sätter du tillbaks strömmen, hjälper inte detta så skicka in den på garanti om du har nåon sådan kvar.

Nice, jag fick igång min box som jag trodde var bortom all räddning. :whistle:

Började en-två veckor innan "döden", då den började starta om sig lite då och då, intervallen blev tätare och tätare ända tills en morgon då jag startade den. Då startade den om fyra gånger spontant med 30 sekunders mellanrum, så jag slog av strömmen en stund. När jag slog på strömen igen så klickade det ett par gånger från boxen och i diplayen stod det "Samsung ele" och inget mer, efter en halv minut så stod det "Kanal 5", svart i rutan, inga kommandon fungerade på varken fjärrkontroll eller på knapparna på boxen.
    Jag trodde att hårddisken skurit eller nåt annat generalfel inträffat, men med lite hjälp fick jag liv i boxen igen :thumbup:

Jag gjorde som Kasperattack skrev och då startade boxen igen. Snabbt gjorde jag en systemåterställning, och nu verkar allt funka igen...:thumbup:

Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Tackad
    10 gånger
    Annars så kan detta hjälpa om den skulle blinka röd kolla på
    http://www.minhembio.com/forum/index...&#entry3044557

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 13:17
  2. Är tunern trasig?
    Av card i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 08:54
  3. Problem med Samsung DCB P850z
    Av Michey i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 20:50
  4. Trasig dreambox?
    Av joei73 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 09:24
  5. bränna ut på dvd/cd från Samsung DCB P850Z
    Av MrMoon i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 23:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss