Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: låsa upp Humax HD PVR-1000c som är låst till comhem?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    yousee sänder sina digitala kanaler öppna utan kortbehov. men jag har en viaccessmodol samt ett kort. Men boxen kanske inte har en slot som kan byta ut conax'en mot viaccessen. Men de öpnna kanalerna borde jag väl kunna få in, alltså dem som inte är krypterade?!

skall se om jag kan hitta opensource firmware.. tror ni humax själva förser deras anv med sådant?
    tack för era svar.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av inztructor Visa inlägg
    yousee sänder sina digitala kanaler öppna utan kortbehov. men jag har en viaccessmodol samt ett kort. Men boxen kanske inte har en slot som kan byta ut conax'en mot viaccessen. Men de öpnna kanalerna borde jag väl kunna få in, alltså dem som inte är krypterade?!

skall se om jag kan hitta opensource firmware.. tror ni humax själva förser deras anv med sådant?
    tack för era svar.
    Hur gick det? Hittade du någon firmware till boxen? Jag har en själv och är lite sugen på att utforska den mer. Har googlat lite men inte kommit närmare något svar mer än den här tråden...

nope. inga firmwares vad jag kunnat hitta. irriterande faktiskt. man får hoppas att något händer efter att fler boxat blir sålda.

Liknande ämnen

1. Comhems Humax (CXHD-1000C) till CanalDigital?
    Av FredrikLivendahl i forum Canal Digital
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 10:29
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 16:37
  3. Humax CXHD-1000c HD
    Av Freelock i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 21:22
  4. Humax CXHD-1000C + Samsung LCD TV?
    Av berra123 i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 16:41
  5. HDMI->DVI Problem Humax cxhd-1000c
    Av Maker1978 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 21:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss