[FONT=Verdana]För mig har det fungerat fint med en Humax CXHD-5000C, bara lite små strul med Discovery HD som försvann när jag använde antennkabeln som följde med boxen och en antennförstärkare.[/FONT]
[FONT=Verdana]För mig har det fungerat fint med en Humax CXHD-5000C, bara lite små strul med Discovery HD som försvann när jag använde antennkabeln som följde med boxen och en antennförstärkare.[/FONT]
DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z
Hej bolor,
Man kan bara se HD-kanalerna (som är pairade, alla utom SVT HD) på den eller de HD-boxar som ditt kort är pairat till.
Övriga SD-kanalar kan du se på båda dina SD-boxar samt HD-boxen.
DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z
Hej igen,
jo parningen känner jag alltför väl till. Det som vore intressant är dock om en kortsplitter gör att jag ändå skulle kunna se hd-kanalerna på hd-boxen iom att originalkortet väl då istället sitter i splittern?
Japp, det var det jag försökte säga med mitt förra inlägg.
Ok, tack för svaret, då bör det funka med min setup mao, dvs:
* Original kort i splittern
* HDkanalerna skall fungera på HD boxen (då den är pairad med original kortet)
* De två SD boxarna skall klara att visa de SD kanaler som tillhör abonnemanget (som tidigare).
Förstod jag det rätt?
/QuadMan
Quadman, ja det skall fungera.
Tänk på att alla boxar inte fungerar med slave-korten och vissa behöver "strömmatningskort" eller en annan firmware i master-boxen.
Min Humax-box fungerade med en gång men mottagaren i min Sony TV fungerar när den själv vill och min Samsung PVR-box verkar behöva strömmatningskort...