Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Hd kanaler på comhem?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Det finns inga regler, som du skriver så bryter ju Com Hem mot "pairing lagen" eller "Hollywood lagen" när dom inte pairar kanalen i 2 månader...

Jag tror att grundskälet till pairing är slöhet från operatörerna, läs Com Hem och Viasat. Dom orkar inte supporta fler boxar än de skitboxar dom själva säljer...

Stå på dig Massa, ifrågasätt varför, anmäl till EUs konkurrens verk för Via och CH stänger ute väldigt många HD box tillverkare. EU är för fri konkurrens, detta är inte fri konkurrens...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

BLACK AT HEART!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    1 gånger
    Kan man på något sätt gå till massmedia med det här? (Dock inte Aftonbladet eller Expressen = skittidningar á la tabloid). Mer SVD eller kanske DI och få upp debatten, be massmedia ställa frågan till C*mH*em. Jag är ingen hejare på opinionsbildningar eller juridik heller för den delen. Så jag avsäger mig vänligen men bestämt uppdraget. Men kan vara en trogen anhängare :thumbup:

Men är man ett "gäng" som går samman, ställer leverantörerna (i det här fallet kabel-tv-distributörerna) mot väggen så lyfter vi i alla fall problemet till en anständig nivå. Istället för att klaga och grina illa på ett forum som förmodligen 99,9% av sveriges befolkning inte vet existerar.

Tyvärr tror jag inte det räcker med några få mejl från oss konsumenter till deras kundservice för att få C*mH*m ska väcka detta som en fråga på ledningens nästa styrelsemöte. :lol:

Nå vad säger ni? Jag kan ta på mig att skicka in till massmedia om någon annan skriver brevet.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Tackad
    7 gånger
    Det görs med jämna mellanrum, men det händer ingenting.

Det har skrivits protestlistor och artiklar sedan starten av ComHem:s HD-kanalsatsning (dec 2006)

Upprörda användare höjer rösterna när de upptäcker att deras nyinköpta TV med HD-mottagare inte får in HD-kanalerna - men sedan är det tyst...

2 artiklar som är ett år gamla - när någon på CS/IDG köpte en ny TV...

http://computersweden.idg.se/2.2683/...med-egna-boxen

http://computersweden.idg.se/2.2683/...st-vid-boxkrav

Liknande ämnen

1. ComHem HD kanaler?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 22:34
  2. Nya kanaler i comhem
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 22:09
  3. Nya kanaler på ComHem...
    Av JoeB i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 18:14
  4. Comhem kanaler??
    Av vasy i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 16:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss