jo det fattar ju jag med men det är inte poängen. Poängen som jag vill att ni alla som läser är att hur fan kan man ändra och sedan skylla på reglementet. Saknas pairing frångår man ju de säkerhetsaspekter som man jiddrar om är så viktiga att man blir påprackad en j-a HDbox... Vi snackar alltså principer.
se kommunikationen med Comhem nedan:
Hej,
Har tittat på Rush HD en tid nu och har TV large men idag får jag inte in kanalen längre. Vad har blivit fel?
---
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
För att kunna se Rusch HD behöver man en HD-digitalbox. Annars kan man inte försäkra sig utav att få se HD kanaler. Att du kunnat sätt den kanalen är bara en lite bonus, då HD kanaler ej går att se genom vanliga digitalboxar.
Det som krävs för att kunna se HD kanaler är:
HD-box
HD-ready tv
HD kanal
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Viktor Larsson
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se
---
Hej och tack för snabbt svar. Jag är ställer mig dock mycket frågande till er formulering.
Det är mycket märkligt att jag har kunnat se Rush HD under två månaders tid. Hur förklarar ni det att jag helt plötsligt behöver en HD box? Menar ni att ni själva bryter mot de regler ni påstår vara orsaken till att ni påtvingar era kunder en HD box för att se HD TV? Jag som så många kunder till är mycket missnöjda med ert sätt att hantera HD frågan och trots att jag betalar för kanaler i mitt abonnemang kan jag som sagt inte se dessa. Iom att ni visat och jag har glatts åt Rush HD en tid har ni också bevisat att det inte finns någon teknisk begränsning i systemet för att se HDTV. Jag betalar för HDhistory, 4HD, BBCHD och SVTHD men kan bara se SVTHD återigen trots att jag just sett Rush HD. Jag förväntar mig både kompensation och förklaring då jag känner mig förd bakom ljuset av er på Comhem.
Ser fram emot er replik i detta ärende!

Svara med citat