Nej, det har inte direkt med den ursprunglige frågeställarens problem att göra. Och lösningen för hans del är säkert att göra som du säger.
Jag reagerade mot dina tvärsäkra påståenden om hur det fungerar. Först sa du att utseendet på DVB-textningen inte gick att förändra. Det motbevisade jag med bilder.
Sedan sa du att färgerna inte gick att förändra vilket jag motbevisade med en release note från DGStations tekniker där de ändrat i "color table".
Det som är intressant är som sagt hur det fungerar och vad som går att göra. Att tvärsäkert påstå saker utan att lägga fram några fakta som styrker det egna påståendet för inte kunskapen framåt. Nu har vi tillsammans kastat lite ljus över hur DVB-textningen fungerar och vad som går att göra med den. Det finns säkert mycket att tillägga, vi har bara skrapat på ytan. Men att säga saker som att utseendet eller färgerna inte går att förändra är definitivt fel. Olika boxar använder olika tekniker för att försöka få textningen att se ut som de vill, och vissa möjligheter att förändra utseendet finns helt klart.
Det är DET som är intressant!![]()