Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Saknar vissa HD kanaler i programlistan

Man måste ha 3 hål för att kunna se alla HD-kanaler, annars kan man bara se SVT HD och nån till som ligger på lägre frekvenser. Det är egentligen inte själva uttaget som är begränsningen utan förstärkaren i trapphuset måste vara uppgraderad, vilket brukar ske när man får tre hål.

Citat Ursprungligen postat av Ludde76 Visa inlägg
    Man måste ha 3 hål för att kunna se alla HD-kanaler, annars kan man bara se SVT HD och nån till som ligger på lägre frekvenser. Det är egentligen inte själva uttaget som är begränsningen utan förstärkaren i trapphuset måste vara uppgraderad, vilket brukar ske när man får tre hål.
    Du låter som comhem lät för sex månader sen. Jag skrev innan att jag kan se idag Rush HD och BBC HD (som i övrigt skickar i 1080i vilket jag tror kräver en högre frekv än vad svt som du nämnde), att jag kan se på HD har min tv redan bevisat för mig, den stora frågan är om jag kommer att få in Canal Digitals HD utbud dvs. Canal + Sport HD bland annat om jag köper en antennförstärkare och en extern HD box. (CXHD5000)

Du har ju rätt att återlämna boxen om den inte funkar så.. Bara testa?

Det som gäller är ju att kunna få i frekvenserna där kanalerna sänder på och det har ju inget med uttaget att göra utan bara att fastigheten är förberedd för BB/Telefoni eftersom en del kanaler sänder i samma frekvensband som BB/Telefoni. de kanaler du hittar på din Sony tv kommer du även att få in med separat box, det kommer inte att hjälpa med en antennförstärkare. Och att du kan se BBC HD och Rush HD på din tv är att de kanalerna frivisas för stunden därav behövs ej pairing.

Följd fråga på min tidigare tråd idag.....

Stack och köpte en hd box, en profigold kabel och en antennförstärkare.
    Köpte allt på OnOff och pairade boxen för ca 40 min sen.
    Nu har jag skruvat upp förstärkaren till MAX och då står det på min hdbox (Humax 5000C) att jag fått 84-86 procent signal styrka och 100% kvalite.

Jag har hittat en annan tråd som visar frekvenslistan på alla kanaler. http://www.comhit.net/showthread.php...nslista+comhem

Här kan jag se att de kanaler som ligger på frekvensen minst 714000 och uppåt inte fungerar hos mig, det står helt enkelt ingen lr svag signal.
    Jag har förstått att signalen inte är tillräckligt stark för dem höga frekvenserna och det kan bero på att jag bara har två hål i väggen men jag vill inte ge mig riktigt än.

Min antennförstärkare ger mig 84-86 % signal styrka, testade också utan den då hamnade skiten på runt 50-60 % styrka.
    Det står på förpackningen att förstärkningen är 0-18 dB (och ja jag har maxat förstärkaren) och 75 ohm. Dock saknas det ju ca 15% i signalstyrka.

Jag lämnar gärna tillbaka denna förstärkaren jag har nu, den kostade nog runt 300 kr och är OnOff's egen produkt.

Min fråga är
    1./om det finns bättre förstärkare och var man i så fall kan få tag på en sådan?
    2./om ja skaffar en bättre kan det ändå bero på att det endas finns två hål i väggen.

För det konstiga är ju ändå att även om det finns två hål i väggen så har jag tillgång till alla kanaler och HD kanaler (som fungerar, bild & ljud) men de kanaler som ligger på högre frekvens vill inte fungera, kan det då verkligen bero på två hål i väggen eller är det bara jag som är så ivrig att jag inte vill inse fakta... det behövs tre hål i väggen?

Förlåt att jag har tjatat om detta hela dagen men jag vill bara få rätt på det.. Mvh K

OBS. JAG HAR ALLA KANALER NU I PROGRAMLISTAN, INTE SOM TIDIGARE NÄMNT I MIN GAMLA TRÅD DÄR ALLA KANALER INTE KOM MED I EPG'N

Har slagit ihop tre trådar till en
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Den sista kan väl ändå vara för sig själv? Den är egentligen inte relevant till dom två första.....

Liknande ämnen

1. Saknar kanaler
    Av digimaster i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 10:51
  2. saknar några kanaler!
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 11:53
  3. Saknar 2 st kanaler
    Av Nisse_H i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 06:28
  4. Saknar kanaler ??
    Av aw623 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss