Jadå, parabolparty skulle man ha oftare, man behöver inte ens ha en krånglande parabol...

PROBLEMET ÄR LÖST!!! Orsak: Den nya parabolen är mycket känsligare för saker som stör den än den gamla, Även sådant som inte är framför den påverkar. Lösning: Ut med parabolen från balkongen.

Min balkong är 8m bred och "öppningen mellan tak och räcket" ca 2,5m. Djupet till väggen ca 1,5 meter. Jämför man med MickeDs installation med kontorsstol i fönster blir man gråhårig. Men den vägrade funka när den var på balkongen, trots att den prövades i öppningen ute vid räcket och trots att den gamla inte påverkades (självklart satt den med fri diskyta). Ut men fästet på väggen och saterliterna var funna på några sekunder..

Kom ihåg att om ni får problem så röj inte bara framför parabolen, funkar inget annat så röj i 180 grader och 10m radie från paraboltallriken, tydligen kan det som verkar helt absurt påverka mottagningen. Jag får säga att hade jag inte sett resultatet med egna ögon hade jag inte trott det var sant att den nya parabolen inte skulle funka där den gamla gjorde det och jag var tvungen att lyfta ut den från balkongen.

Tack alla för er tid och era tips, det har verkligen hjälp och sporrat!!!