ludde28, jo men det är ju just det som är på gång.

Vad jag kan utläsa av informationen som finns på comhems hemsida så är dom påväg att stänga ner allt analogt i sitt nät och gå över till digitalt. Dom har ju något paket med baskanalerna. Dom tar betalt för det, riktigt uselt. Jag förväntar mig framöver att comhem kommer leverera digitala kanaler, en bunt sådana som ett standardutbud, fast digitalt, icke krypterat.

Det konstiga är att dom inte haft samma analoga grundutbud för ALLA i sitt nät, det har ju bara gjort saken mer komplicerad för dem själva, duktigt, riktigt korkat. Dom kan inte sticka under stolen med att deras analoga basutbud och andra analoga paket har varit populära, då är dom verkligen duma i huvudet. Alla betalar ju för kanalerna ändå även om det ingår i hyran. Ganska smidigt att INTE behöva använda sig av kort, då får man samma system som med det analoga, fast man behöver då digital-box för att kunna titta.

Många borde vara ganska nöjda med sådana lösningar, men om dom mesar sig så kommer dom ta bort allt (nästan) och bara köra ut lagstadgat analogt vilket är SVT1 och SVT2 tror jag, och sedan resten digitalt som man måste betala för. Då kan ju comhem dra åt skogen, tror många fastighetsägare och samt fastighetsbolag kommer ansluta sig till andra leverantörer. För inte tala om comhem och deras kundstö(r)d.