Här kommer det minsta man behöver i konfig-filer, förutsättning är en kortläsare med ett kort och alla användare får tillgång till allt. Bra att börja med för att få det att fungera, sen får man öka på med parametrar.

oscam.conf
[global]
LogFile = stdout
[newcamd]
Key = 0102030405060708091011121314
Port = 15050

oscam.server
[reader]
Label = Phoenix
Protocol = mouse
Device = /dev/tty.UC-232AC
Group = 1

oscam.user
[account]
User = user
Pwd = pw
Group = 1

Oscam kommer att klaga på 2 "file not found" men det gör inget, har testat mot boxer.

Ett problem jag har med oscam är att om jag stoppar och startar om den så ibland får jag "card system not supported..." och kortet startas inte, man behöver dra ut den och stoppa in den igen... men det är oavsett vilka konfig filer jag har. Får dock väldigt få när jag har "WaitForCards = 1"

/C