Jag har en 212T som jag är relativt nöjd med och det är väl den som får mest lovord i media och på nätet. Den har dock kanske fått lite oförtjänt bra rykte. Läste lite klagomål på fjärren, menysystemet och att den låser sig stup i kvarten.
Jag har inte haft några problem med låsningar. Men fjärren är inte lika bra som på min Sagembox (för kabel-tv) och den gamla nokiaboxen. Och det krävs lite för många knapptryckningar för att komma dit man vill i menyerna som dessutom känns lite röriga.
Däremot är mottagningen mycket bra. Jag använder den ute i sommarstugan där förhållandena är minst sagt bedrövliga (när det gäller tv-mottagning alltså ;-) ). Den förra boxen jag hade (gamla nokian) fungerade bara ibland. 212:an funkar nästan alltid.
Den har snabbare kanalbyten än både min gamla boxerbox och kabel-tv boxen.
De har valt en lite ovanlig font för text-tv:n och textremsorna. Känns lite ovant men den är faktiskt mer lättläst än på andra burkar.
Designen är lite både och. Den ser häftig ut vid första anblicken men efter att ha haft den några månader så känns den lite ful. Å andra sidan är den mindre än andra boxar och är därför relativt lättplacerad (så länge man inte vill ställa något ovanpå).
Vad gäller piratkort så är det funcard med slipstreamfiler det som gäller. Det går att få snurr på ett guldkort, men det kräver en dyr ca-modul. Silver och greencard ska också fungera men med en hel del låsningar och andra problem.
Det var vad jag har att komma med. Jag skulle nog, utan att ha provat den, välja Sagemboxen i stället. Lite billigare, troligen bättre fjärr och jag tror mig ha läst här någonstans att den funkar med guldkort. :smile: