Det verkar inte gå att peka mot en specifik mapp i stora-nasen.
I stället för att bårka om det löste jag det med att skapa olika användare på nasen.
Jag har även valt bort att skapa nya mappar, så det bara blir mer bläddrande innan man kommar fram till den mapp man vill åt.
Och så så sär ser min S1cifsmount.sh ut nu.
mount -t cifs -o username=NAS-foto,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/picture
mount -t cifs -o username=NAS-film,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/movie
mount -t cifs -o username=NAS-musik,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/music
Hur som helst, så är jag riktigt nöjd nu. Men det tog då en jäkla tid och många inlägg för att lyckas.
Tack så mycke allihopa
:clap:
Man kanske skulle göra en lite kortare guide i FaQ... Tycker ju synd om den stackare som måste läsa genom hela denna tråd för att lyckas...




Svara med citat
