-
Medlem
Ok. jag tar den långa posten 
Jag antar att du använder dig av Windows i vanliga fall.
Vi börjar med att skapa filen S1cifsmount.sh
Personligen så använder jag mig av ett program som heter notepad++ men ser inget hinder i att använda sig av vanliga notepad.
Skriv in de komandon du vill att boxen skall utföra vid startup
Till exempel
mkdir /DATA/movie/stora
mount.cifs //storasip/mapp /DATA/movie/stora -o username=XXXX,password=XXXX
Se till att spara det hela som en fil vid namn S1cifsmount.sh
Vidare
Googla på och ladda ner WinSCP
Med det programmet så loggar du in mot din Azbox och ser filer och mappar som i utforskaren typ.
När du loggar in kommer du att stå i "root"'s hemkatalog så du kommer endast att se 4st filer.
Ta dig upp ett steg i katalogstrukturen, då kommer du att se en massa kataloger så som bin, DATA, DISK1 och DISK2 med mera.
Klicka dig in i DISK2 katalogen
Klicka dig vidare in i etc katalogen
Klicka dig vidare in i start.d katalogen
Hit skall du nu kopiera din S1cifsmount.sh fil som vi skapade här ovanför.
Nu får du även möjligheten att dubbelkolla så filen verkligen heter S1cifsmount.sh och inte S1cifsmount.sh.txt
När den är överkopierad så högerklicka på den och välj egenskaper
Längst ner i det nya fönstret som nu kommer upp finner du ett fält du kan skriva in ett tal i.
Där skall du skriva 0755 (notera då att de fälten ovanför man kan kryssa i fylls i på olika sätt mot hur det var från början) välj OK.
Nu skall det bara vara att starta om boxen, hoppa in i Movie och där skall du nu ha din nya mapp, kopplad mot din "stora"
Kommer läsa denna posten själv ett par gånger för att se att jag inte missat nått eller bara krånglar till det för dig
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler