Resultat 1 till 10 av 59

Ämne: Mountproblem

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Om du låter boxen uppdatera firmware själv från inställningar så får du den sista stabila releasen.

    //know

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Vet inte om dom har några problem med sidan eller om det ska vara så nu men http://fw.azupd.com/ innehåller dom experimentella firmwares som tidigare fanns på http://dailyfw.azupd.com/

  3. #3
    Nu har jag lyckas ta mig in via telnet. Fråga inet hur.

    Så her såg det ut...

    AZBox login: root
    Password:
    AZBox[~]$ mount -t.cifs //192.168.1.140 /DATA/movie/extstorage -o password=XXX,username=azb
    mount: Mounting //192.168.1.140 on /DATA/movie/extstorage failed: No such device

    AZBox[~]$ mount.cifs //192.168.1.140 /DATA/movie/extstorage -o password=XXX,username=azb
    Mounting the DFS root for a particular server not implemented yet
    No ip address specified and hostname not found
    AZBox[~]$
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Nu försöker du mounta en hela enheten och inte utdelade resurser för vilka du har som minst läsrättigheter. Har du ens läst detta http://www.comhit.net/showpost.php?p...2&postcount=30 ?

  5. #5
    Ohps!
    Jag missade visst detta.
    Förlåt.
    Blir att testa nya möjligheter under dagen.

    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Nu försöker du mounta en hela enheten och inte utdelade resurser för vilka du har som minst läsrättigheter. Har du ens läst detta http://www.comhit.net/showpost.php?p...2&postcount=30 ?
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss