. man får köra ftp på NAS för att hitta rätta sökvägen .. för min del är:
mount -t nfs //192.168.0.6/home/test/MyLibrary/MyMusic /DATA/music/stora -o username=XXXX,password=XXXX
får ingen felmeddelande, mountingen verkar funka. men fortfarande ser inget i Azboxen. har testat med CIFS men det failar. kommer att testa mer ikväll om hinner.
Det blev mycket igår å då hade jag lagt music filen i fel ftp fönster, då trodde att det funkar :-( .. men nåt som jag säkert är sökvägen:
//NAS-ip/home/test/MyLibrary/MyMusic
oob, test mappen skapade själv.
vi får forska mer, och få CIFS att funka.
Stora har fortfarande inte stöd för nfs.
Jag har fortfarande inte tillgång till någon Stora, febern härjar fritt och ohejdat men jag vill tro att denna kan vara till hjälp:
http://r3dux.org/2009/02/how-to-moun...nux-via-samba/
Lägg inte någon vikt vid att det handlar om samba. Läs om uid och gid.
Tack för dina insatser, testar ikväll.
Hej,
Äntligen kan jag mounta, och jag LOVAR det här gången funkar.
Gör sär här:
Skapa en mapp som (stora) under /DATA/movie/stora i Azboxen, gjorde mha ftp, ge filattribut 777.
kör telnet på NAS skriv:
mount -t cifs -o username=XXXX,password=XXXX //NAS_IP_ADRESS/FamilyLibrary /DATA/movie/stora
hoppas funkar för er oxå.