Resultat 1 till 10 av 59

Ämne: Mountproblem

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Det verkar inte gå att peka mot en specifik mapp i stora-nasen.

    I stället för att bårka om det löste jag det med att skapa olika användare på nasen.

    Jag har även valt bort att skapa nya mappar, så det bara blir mer bläddrande innan man kommar fram till den mapp man vill åt.

    Och så så sär ser min S1cifsmount.sh ut nu.

    mount -t cifs -o username=NAS-foto,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/picture
    mount -t cifs -o username=NAS-film,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/movie
    mount -t cifs -o username=NAS-musik,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/music

    Hur som helst, så är jag riktigt nöjd nu. Men det tog då en jäkla tid och många inlägg för att lyckas.

    Tack så mycke allihopa
    :clap:


    Man kanske skulle göra en lite kortare guide i FaQ... Tycker ju synd om den stackare som måste läsa genom hela denna tråd för att lyckas...
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ranchn Visa inlägg
    Man kanske skulle göra en lite kortare guide i FaQ... Tycker ju synd om den stackare som måste läsa genom hela denna tråd för att lyckas...
    Skriv på bara så tar jag hand om att stoppa materialet i lämplig tråd.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  3. #3
    jag är säker i fel avdelning, men lånar tråden lite-detta gäller både azbox och ipbox

    Jag har en HDD på min azbox.
    Nu skulle jag villa använda den från min ipbox via nätverket.
    Inte bara mounta, utan att även kunna göra inspelningar, timeshift etc
    Vad behöver jag göra för inställning i azboxen.. Och vad behöver jag göra på ipboxen.

    Någon som har koll?

  4. #4
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Någon som lyckats spela in på en extern hårddisk som ni mountat?
    På dreamboxen mountar man ju mot hdd mappen och då går det att spela in.
    Vad kan mappen heta här?.

    Jag har lyckats att mounta med NFS mot en snapserver och nu skulle jag vilja kunna spela in på den också.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss