Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Andra måndagen i månaden...igen!

Andra måndagen i månaden...igen!

Hej,

Har frågat om detta tidigare och fått svar att det är nu CD byter ut sina koder. Jag har EMM aktiverat till mina två drömboxar, men likväl var kanalerna borta imorse när jag slog på box 1 (satt till "AU" i min NewCS 1.67-server). Efter en stund fick jag bild på just den kanal jag tittade på.

Stängde sedan av den (stand-by) och gick till jobbet. När jag kom hem märkte jag att jag bara hade vissa kanaler och frugan klagade på att hon inte kunde kolla på en viss kanal imorse på box 2 (sovrummet). När box 1 varit på i ett par minuter kom dock allting tillbaka.

1. Verkar som att box 1 behövde vara igång en stund för att det skulle rassla igenom. Verkar konstigt tycker jag, den klarar ju att vara "AU" annars när den står i stand-by. Eller?

2. Om 1 stämmer, finns det nåt sätt att undvika detta en gång i månaden eller är det så att box 1 måste vara på natten mellan måndag och tisdag? Hjälper ens det?

3. Är det samma scenario om man kör CDs originalbox?

4. Blir det problem om jag sätter båda mina boxar till "AU" i servern?

Kan nån hjälpa mig att förstå ovanstående?

Mvh ctm555

Edit: inser nu att detta kanske är fel forumsdel för detta...

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Den box du använder mest bör vara den som är au. Har du bara två boxar kan du låta båda vara au, det gör inget.

Det är inte så att boxen måste vara på en viss natt i månaden. Uppdateringarna kommer hela tiden och normalt uppdateras kortet med nya nycklar medan du tittar på TV normalt under månaden. Det som händer när det slutar att fungera är att förra månadens nycklar inte gäller längre och har inte ditt kort blivit uppdaterat med nya nycklar då så blir det svart i rutan.

Det räcker inte med att au är satt i servern. Klienten mgcamd eller vad du kör måste också vara konfigurerad att skicka EMM vidare till servern.

Vet inte om Dreambox skickar ECM och EMM när den står i standby? Men som sagt, normalt löser sig detta av sig själv med lite normalt TV-tittande under månaden om server och klient är rätt konfigurerade.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Tackar!

Okej. Jag kör Mgcamd131, hur ställer jag in att den ska skicka emm då? Gäller det bara boxen som är satt till "AU"?

Mvh ctm555

ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    247 gånger
    I mg_cfg sätt A: till 01, Sedan beror det lite på hur din NewCS.xml fil ser ut
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Okej, ska testa detta. Och det gäller bara den box som är "AU". NewCS-configen är nog så mycket "default" som den kan vara...

Mvh ctm555

Edit: Jag upptäckte även att jag inte alls hade alla kanaler. Det verkar som att det finns vissa "kodgrupper" av kanaler. T.ex så hade jag inte Al Jazeera & co, så där fick jag stå en stund för att få in dom. Samma med TV3, TV8 och ESPN & Co. Jävligt irriterande, så jag vill gärna ha ordning på detta

(Förstår fortfarande inte vad som är skillnaden mot en vanlig avkodning...)

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ctm555 Visa inlägg
    Okej, ska testa detta. Och det gäller bara den box som är "AU". NewCS-configen är nog så mycket "default" som den kan vara...

Mvh ctm555

Edit: Jag upptäckte även att jag inte alls hade alla kanaler. Det verkar som att det finns vissa "kodgrupper" av kanaler. T.ex så hade jag inte Al Jazeera & co, så där fick jag stå en stund för att få in dom. Samma med TV3, TV8 och ESPN & Co. Jävligt irriterande, så jag vill gärna ha ordning på detta

(Förstår fortfarande inte vad som är skillnaden mot en vanlig avkodning...)
    Om du har denna kod i din mg_cfg så funkar det..
    # AU
    # 00 disable, no emm pids processed[/FONT]
    # 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards
    # 02 auto, emm started only if channel cant be decoded
    # 03 process emm pids for network cards update only
    A: { 01 }

Jag hade samma problem tidigare då jag hade A:02, då kanalerna slutade funka så kom de igång igen då jag ställde mig på kanalerna efter ett tag.
    Och det är ju det som står också (02 auto, emm started only if channel cant be decoded)
    så om du kör på 01 så kommer det att funka för dig

Fantastic! Tackar, ska testa detta. Tyvärr tar det väl en månad innan jag får det verifierat

Mvh ctm555

Edit: Men detta gäller fortfarande bara den box som är "AU" mot servern?

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ctm555 Visa inlägg
    Fantastic! Tackar, ska testa detta. Tyvärr tar det väl en månad innan jag får det verifierat

Mvh ctm555

Edit: Men detta gäller fortfarande bara den box som är "AU" mot servern?
    Det kommer att funka, och det gäller bara den som du har som AU. Däremot så spelar det ingen roll även om alla users har 01 då NewCs bara tillåter din AU user att skicka emm till kortet.

Jag hade exakt samma problem som du från början, och här funkar det numer

Sweet! Tack!

Liknande ämnen

1. Vad har ni andra för signalstyrka?
    Av phq i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 21:32
  2. Svart i rutan igen? kl 14:12 EDIT FUNKAR NU IGEN
    Av PiZZaMaN i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:21
  3. Andra än PDK?
    Av teebees i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-21, 21:42
  4. [LÖST] Dela med andra :D
    Av muppski_ i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-04, 14:39
  5. betala 199 kr i månaden
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2003-07-28, 14:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss