Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 63

Ämne: Mythtv + sasc-ng + newcs

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    För att bli av med ECM error så borde det räcka att du trycker in kortet i en digitalbox och låter den stå på en kodad kanal för uppdatera kortet
    Oki
    I samband med
    [ 13:45:41 ] [ Phoenix ] Failed to read echo (res=0, size=5)
    [ 13:45:41 ] [ Loader ] Reinit card with caid 0500
    så verkar newcs hänga sig

  2. #2
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    starta med newcs -nd -c namnpådinxmlfil

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    starta med newcs -nd -c namnpådinxmlfil
    Hur menar du nu?
    /usr/sbin/newcs.x86_64 -nd -c /etc/newcs.xml
    ?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    För att bli av med ECM error så borde det räcka att du trycker in kortet i en digitalbox och låter den stå på en kodad kanal för uppdatera kortet
    Jag har tagit ur kortet ur servern och satt det i CAM modulen i tvn. Får inte in trean men jag låter den stå på 6an nu och hoppas på att trean och femman etc ska kika igång.


    Efter 45 min i telefon med boxer så har jag nu fått igång de resterande kanalerna..

    Life is SWEET

  5. #5
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    du kan ju alltid starta newcs inne ifrån samma script som du startar sasc-ng med och köra med en "sleep 20" efter newcs som du sätter före sascng i scriptet

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    du kan ju alltid starta newcs inne ifrån samma script som du startar sasc-ng med och köra med en "sleep 20" efter newcs som du sätter före sascng i scriptet
    Smart!
    Jag får låsning på alla kanaler nu förutom
    VH-1 / Comedy Central / Nickolodeon / Disney Channel /Silver / TCM.

    Comedy Central hade jag velat ha men resten skiter jag i.

  7. #7
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    jag tippar att du matar med för lite ström, så ut och shoppa en usb-hub med extra strömmatning

  8. #8
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    exakt en sådan behöver du.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    exakt en sådan behöver du.
    Grymt. Då går jag ut nu då!

  10. #10
    Moment of truth nu då antar jag.. allt e inkopplat håller på o rebootar

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss