Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Elgato + fiber

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Suck, jag som trivs så bra med Elgato och EyeTv i min Mac mini, är det bara att gilla läget och fortsätta med Boxer via antenn eller tror du det kommer någon lösning relativt snart?

    Du menar att även om Elgato släpper en motsvarande tuner som jag har fast med nätverksingång så kommer det ändå inte att fungera?

  2. #2
    Någon kanalväljare (tuner) används inte för IPTV. När man byter kanal skickas istället IP-paket (IGMP) till operatörens system för att ändra vilken multikastström man vill ta emot.

  3. #3
    Ok, men det måste ju finnas ett sätt att ta in signalen i Macen och sedan låta en mjukvara göra det möjligt för EyeTV att göra samma jobb som boxen som Boxer skickar med, dvs. byta kanal mm?

    Betyder detta att det inte finns någon hårdvarubegränsning (dubbla tuners) dvs. titta på en kanal och spela in en annan utan att det skulle gå att ta in fler kanaler än 2 samtidigt?

  4. #4
    Det är helt upp till operatören att begränsa hur många multicast strömmar (dvs kanaler) varje abonnent kan ta emot samtidigt.

    När det gäller DVB-T/C (och även S antar jag) så kan varje tuner ta emot en mux som innehåller flera kanaler. T.ex. sänder Canal-Digital alla TV4-kanaler i en mux i kabel-tvnätet, så att man med en tuner kan visa och/eller spela in alla dessa på en gång.

  5. #5
    Ok, men är det så att med rätt mjukvara i Macen skulle det fungera eller sitter det en leverantörsunik hårdvara i boxen som gör att det aldrig kommer fungera utan den?

  6. #6
    Om det är IPTV så kör både CD och Boxer med Motorolas 1910 men du kan bara använda CDs box i CDs nät och tvärs om, anslutningarna till rätt nät ligger i bootloader i boxen och den skiljer på alla leverantörer.

    Sen vet jag inte hur dom löser krypteringen om dom har kort eller inte, men det fungerar inte på samma sätt som det gör för vanlig DVB-T/C/S.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Då låter det ju som om det delvis är mjukvarurelaterat då Motorolas 1910 tydligen går att "programera" för resp leverantör, frågan är då om Motorolas 1910 innehåller någon hårdvara som inte går att mjukvarusimulera i Macen och/eller hårdvarumässigt typ Elgatotuner i USB'n?

    Det känns som om det rent tekniskt borde gå att få Macen att göra samma jobb som Motorolas 1910 eller är jag uppe i det blå?

Liknande ämnen

  1. Telia fiber och Dreambox ??
    Av wizz i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 12:54
  2. Elgato Eyetv
    Av gullefett i forum Mac OS X
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 07:08
  3. Elgato Eyetv+ newcs problem med EN mux
    Av lidning i forum Mac OS X
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 23:26
  4. Com Hem med EyeTV & Elgato
    Av matsmac i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 22:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss