Hej comhitanvändare.
Jag blev idag uppringd av Admin på Comhit.net och han frågade vad i helvete som hade hänt när
användare på Comhit forumet hade fått vårt nyhetsbrev och jag fick svara att jag fick återkomma
då jag inte kunde svara på detta.
Efter att jag och mina kollegor undersökt vad som hänt så kom vi fram till att vår mailrobot
som skickar våra utskick även sopat med alla användare i comhits databas då den söker igenom
hela mysql efter @.
Då vi tidigare hade vår mailrobot och databas på en annan server tillsammans med vårt andra
bolag har denna lösningen fungerat på ett väldigt bra sätt för oss och våra utskick.
Men när programmerarna flyttade sidor och databaser till samma server som Comhit ligger på så
gjordes misstaget att ändra så att mailroboten inte söker igenom comhits databas.
Vi beklagar det inträffade och problemet är nu avhjälpt samt resterande utskicken är stoppade.
Admin berättade att ni användare trodde att de sålt databasen till oss men det stämmer inte.
Det är ett programmeringsmisstag som uppstått och problemet är nu åtgärdat.
Vi hoppas inte detta ska påverka Ert förtroende för Comhit och vi beklagar som sagt det inträffade.
Fredrik
VD
Trinax AB