Citat Ursprungligen postat av jhunden Visa inlägg
I stugan på Alnö utanför Sundsvall har jag satt upp Claes Ohlsons Nordenparabol med 2st LNB:er. Thor och Sirius. Jag har rattat in A-LNB mot thor och försöker rikta in Sirius som B-LNB på styrskenan.

SNR på Thor ligger på va: 75% via Satfinder i DM800n(även använt en satbeeper på taket som ger ifrån sig bra signal), hur jag än finjusterar och "Måttar" blir den inte bättre. Men det räcker för att hela CanalDigital-paketet ska fungera bra. Vad brukar ni har mot Thor? Vad "bör" man ha här i södra norrland (sundsvall)?

Men när jag försöker ställa in Sirius och Viasat får jag inte upp signalstyrkan mer än ca: 39% i DM800n. Jag har försökt vrida och skjuta LNBn på styrskenan men inget händer.

Jag kan ju heller inte börja vrida på parabolen för att få in bättre signal på Sirius, då kommer ju förlora den bra signalen mot Thor.

Byta parabol och LNB? T55 alt.T90?
Jag har en exakt likadan parabol som dig, du måste skjuta ihop huvudena maximalt mot varandra, graderingen på distansen mellan huvudena stämmer inte...

Min far har en exakt likadan óch bor norr om dig och han får hyfsad signal på både Thor och Sirius så antingen är det fel på dina grejor eller så duger du inte till att justera in parabolen korrekt :errf: