Jag har abonnemang så nog ska jag kunna "avkoda signalerna"......
Det finns många här som inte har GratisTV som anledning utan att det finns ett teknik intresse. Så ja, jag vill ha ett dvb-t2 kort för att leka med!
/C
Jag har abonnemang så nog ska jag kunna "avkoda signalerna"......
Det finns många här som inte har GratisTV som anledning utan att det finns ett teknik intresse. Så ja, jag vill ha ett dvb-t2 kort för att leka med!
/C
Han menar nog att kortdelning med softcam ännu inte fungera för de nya mpeg4-kanalerna. De som kommer att sändas i DVB-T2 kommer även dom att använda den nya krypteringen.
Lösningen är då att skaffa ett TV-kort med DVB-T2 mottagare och CI-slot. D.v.s. ett orginalkort i en Boxer-cam.
Möjligen via ett seasoninterface/alex-box.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Hittade ett till DVB-T2 kort USB:
http://www.tvstick.co.uk/products/pr...id=1&prodid=38
Nu är Kanal 5 & Tv3 på G.
TV3 HD och Kanal 5 HD har nu avtalat med Boxer om att sända i det digitala marknätet och ingå i Boxers HD-paket. Kanalerna ska sända samma innehåll som i de vanliga kanalerna TV3 och Kanal 5, men i HD-upplösning. Sändningsstart är planerad till 1 februari för Kanal 5 HD och 1 mars för TV3 HD.
Publicerat: 2010-12-21
http://www.boxer.se/kundservice/kund...-text-content/
domo, det var fint.
Hoppas att det blir mer fart på DVB-T2 och MPEG4, jag ser gärna att boxer flyttar över alla kanaler (förutom de som är gratis) till den standarden och mpeg4 så vi kan få in flera kanaler i marknätet plus att dom borde sätta lite mer fart på sin utbyggnad av sändarnät.
Den 10:e januari sker förändringar i Boxers utbud.
Animal Planet byter sändningsteknik till MPEG4 och TLC byter till MPEG2. TLC börjar även att sända dygnet runt, 7 dagar i veckan.
Animal Planet får nya sändningstider:
Mån-Fre 06:55 - 23:45
Lör 06:00 - 23:45
Sön 06:00 - 23:45
Discovery Science (MPEG4) byter sändningstider:
Mån-Fre 23:45 - 06:54
Lör 23:45 - 06:00
Sön 23:45 - 06:54