Ok. men då har jag ytterligare en undran, jag sitter här med 2 dm500s kloner och jag får bara bilde med cccam. Problemet är att om jag försöker köra server med ena boxen funkar det inte alls att få bild. Kan någon tala om vad jag behöver för att fixa bild på en klon. Har förökt med allt nu och letat efter manualer och följt dem till punkt och pricka men tyvärr ingetr resultat. Har letat här på forumet också men vad jag ser hittar jag inget ang dm500s och server i den.
MVH
ändrar du ngt i configurations filerna för cccam över huvud taget?
Det är ingen skillnad på att confa en klon mot en orginal....
Vad som sker är att när jag kör in newscamd tillsammans med cccam så blir det ingen bild. om jag fattta det rätt behövs newscamd för att köra server för att inte cccam klarar viasat. kör jag bara gemini samt cccam har jag bild både på c+ samt viasat. Har provat att ändra efter alla manualer också men ingen skillnad
Om du nu har bild på båda med gp vart är problemet då?
Problemet är att hur jag än försöker så kan jag bara få bild på den boxen som jag kör cccam i men om jag försöker köra server från boxen finns ingen bild kvar längre på samma box. Installerar jag enbart cccam så funkar kortläsaren men inte annars.
MVH