Citat Ursprungligen postat av rangaha Visa inlägg
Jag vill bara ha en simpel dreambox, ingen inspeling, HD eller dylikt men vad är timeshift?
Timeshift är att man kan "pausa" det man tittar på och titta vidare sedan man är klar med toalett besöket eller vad det nu var man blev tvungen att göra under sin favorit serie eller en intrasant sänding...

Jag har idag en Samsung DSR 9500A reciver, en parabol med en huvud bara och får in hotbird. Kommer det funka med en dreambox om jag köper en?
Bara att testa, men det borde gå att få in den satelliten som du haft utan större bekymmer.

Jag har bara hotbird för tillfälet och då ingen motor, är det svårt att montera en egen huvud själv?
Beror lite på vilka satelliter du tänkt att ta in, ligger dom väldigt långt från varandra så är alternativen att sätta upp yttligare en parabol, skaffa sig en motor (Då behöver du ej fler LNBn) eller köpa sig en WaveFrontier parabol med flera LNBn.

Ok bra att veta! Men jag inte om man får diskutera detta eller inte, men kan man på nåt sätt gå med "grupper" o sådant och få canal+,viasat m.m gratis?
CardSharing (Kortdelning) diskuteras enbart inom hushållet som reglerna säger.
Du får inga tips eller förslag på andra lösningar eller problem med detta utanför ditt egna hushåll...

Vad är CI-slot? mina TV:en är relativ nya, har 3st.
En CI-Slot är en "slot"/plats som man kan stoppa in en "Kortläsare" i tvn.
Benäms som CA-Modul eller CAM.

Okej som sagt jag vill ha en simpel dreambox till att börja med! får kolla runt och se vad som finns! tack för dina svar
Misstänker att du klarar dig med en DM500+ som du visade.

Sen har jag en till fråga: Om jag nu ska hålla på med cardsharing m.m räcker det med nätverk eller behöver man parabol? t.ex om en kompis har canal+ och viasat och vill dela med mig, går det via nätet eller parabol?
Som sagt diskuteras enbart för ditt egna hushåll, d.v.s. fråga int enns om hur man gör för att ansluta till vänner, familj eller grannar och definitivt inte till grupper...