Hur spelar du upp inspelningen?
Hur spelar du upp inspelningen?
Har provat spela upp både via vlc och direkt i azboxen men inget fungerar.
Har provat med cypheros tsdoctor, den letar efter fel i ts-filer och då hittar den ett fel på "pmt scan" vad nu det är. Kontentan är alltså. Det går att spela in okodade kanaler typ gospel men inte kodade. Jag har gjort en mountning mot en nätdisk och det blir samma sak där. Går endast att spela in okodade kanaler.![]()
Någon som har något förslag? Någon som fått det att fungera, vilken firmware använder ni då?
Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28
Jag provade att spela in ett par minuter från SVT och TV4HD. Inspelningarna startade, men de gick inte att stoppa. Är det inte stopp-knappen bredvid inspelningsknappen på färrkontrollen som skall användas? Inspelningarna spelade snällt upp sig i TV-MENYN. Att spela upp dem i någon av de andra menyerna på AZBOXen fungerar inte.
När du är klar med inspelningen, tryck på MENU-knappen och välj uppspelning i menyn. VLC har jag ite provat. Om det är "vanligt transportströms"-format på file borde det finnas mjukvara som kan spela upp filerna.
Inspelningarna stoppades genom att trycka på HOME-knappen och sedan välja YOUTUBE eller något annat av alternativen. Jag använder den senaste FW (augusti??)