Kollade närmare på filerna och tidsstämplarna på de packade filerna har till och med samma minut (skiljer några sekunder). Dock skiljer sig filerna storleksmässigt några kB, så det är inte exakt samma filer (men det kan ju ha med att man använder olika bilder som är olika stora). Därför känns som att det är samma mjukvaru-utvecklare. Det som är mest intressant är ju om man kan köra M8 mjukvara på 8800 och vice versa, i så fall kan man ju använda den andras mjukvara om boxen man själv har inte längre får några uppdateringar.
Av någon anledning finns det Diginor mjukvara med versionsnummer 1.08.75 från 2011.01.03 som inte kommit till Miraclebox. Känns ju som att det borde varit tvärt om eftersom Miraclebox ska vara den mera kvalitativa?! Dock har föregående och efterföljande mjukvara samma versionsnummer och datum-/tidsstämpel.
Tycker precis som tokper att 7700 verkar vara prisvärd. Men om nu 8800 är en kopia på Miraclebox 8HD, vad är då 7700 en kopia på? Miraclebox har ju ingen motsvarighet. Dessutom finns ingen mjukvara till den på dess hemsida, men om man går in på alla av återförsäljarnas hemsidor så står det att den finns i lager. Känns som en varning för ett uddamärke som redan har floppat.
Ska även förtydliga av jag varken har Miraclebox, Diginor eller Hyro. Men jag tycker att 7700 verkar vara en intressant kandidat till att ersätta min nuvarande mottagare. Detta kommer dock inte hända förrän mjukvaran och mera detaljerad specifikation dyker upp.