Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Min DM 500 dog

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Min DM 500 dog

Hej alla som kan elektronik bättre än jag, plötsligt dog min DM 500 (original 5-6 år gammal).
    Allt som händer är att det flimrar till när jag sätter i nätaggregatet sedan blå skärm på TV'n.
    Jag kan flasha om med dreamup men det är också allt, sen reagerar den inte på något.
    Nån som vet vad det kan vara ??

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Testa annat nätagg
    Multitasking means screwing up several things at once.

Var det första jag gjorde men det hjälper inte

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Tackad
    1 gånger
    Välkommen i klubben, min höll i 3 år sen tackade den för sig. Efter den blev det en DM600PVR som just nu samlar damm i en låda.

Jag kör MediaPortal nu på HTPC och kan säga att DM är överlägsen i tiden det tar att byta kanal men i alla andra fall tar jag MediaPortal (min subjektiva sida skrev det).

/Jonas...

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Tackad
    26 gånger
    @Rhexa
    Flasha om med ett nytt aggregat, eftersom något har orsakat en krash, så finns detta nu i minnet. Att bara testa med nytt aggregat hjälper dig inte, utan flasha om med nytt aggregat, och testa igen.

Bytte nätaggregat och flashade om, fortfarande stendöd, som sagt lyser grönt på fronten men reagerar inte på något och ingen signal ut verkar det som.
    Flimrar till vid start men sen händer inget alls

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rhexa Visa inlägg
    Bytte nätaggregat och flashade om, fortfarande stendöd, som sagt lyser grönt på fronten men reagerar inte på något och ingen signal ut verkar det som.
    Flimrar till vid start men sen händer inget alls
    Kan du styra boxen via webben? Kanske du har fel på IR-ögat på din box om den ej reagerar på fjärren?

Nix funkar inte

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss